۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴

اسرائیل به ایران حمله می‌کند؟

نویسنده و استاد دانشگاه آمریکایی در گفتگو با خبرگزاری مهر برنامه هسته ای ایران را بهانه غرب خواند و گفت: موضوع اصلی این است که انقلاب اسلامی ایران در برابر امپریالیسم غرب پیروز شده است.
کد خبر : ۱۱۲۰۰۳

صراط:"ای مایکل جونز" بدهی های آمریکا را از جمله مشکلات داخلی و بزرگ دولت باراک اوباما خواند که سران این کشور نمی دانند چگونه باید این مشکل را حل کرده و هر روز اوضاع اقتصادی بدتر می شود.

مدیر مسئول مجله "کالچر وارز" درباره سیاست خارجی دولت اوباما گفت: اوباما به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درباره حمله به ایران و هرگونه ماجراجویی علیه این کشور هشدار داده و فکر می کنم که تل آویو هرگز به تهران حمله نمی کند.

دولت آمریکا با سر دادن شعارهای بشردوستانه و اینکه مردم سوریه باید از حق آزادی برخوردار باشند، تلاش می کند تا به اهداف خود دست یابد

ای مایکل جونز افزود: از سوی دیگر با انتخاب چاک هگل به عنوان وزیر دفاع آمریکا قدرت از لابی اسرائیل در آمریکا تا حدی گرفته شده و این نشانه خوبی است.

وی در ادامه به سیاست غرب در قبال برنامه هسته ای ایران پرداخت و گفت: برنامه هسته ای ایران یک بهانه است و موضوع اصلی این است که انقلاب اسلامی ایران در برابر امپریالیسم غرب پیروز شده است.

ای مایکل جونز با اشاره به شکست آمریکا در پی انقلاب ایران و همچنین در عملیات نظامی گروگان های خود گفت: تحریم های غرب علیه ایران به خاطر انقلاب ایران است.

این استاد دانشگاه آمریکایی تحریم های غرب علیه ایران را غیرقانونی خواند که ناقض قوانین بین لمللی است و در ادامه به حمایت بسیاری از ایرانی ها از نظام سیاسی خود و افزایش تولیدات داخلی در پی افزایش تحریم ها اشاره کرد.  

این نویسنده آمریکایی افزود: ایران تنها کشور در جهان است که با سیستم جهانی مبارزه می کند و در برابر آن ایستاده است، بنابراین موضوع هسته ای ایران تنها یک بهانه بوده و مشکل اصلی نیست.

وی با اشاره به رویکرد دوگانه آمریکا در بحث حقوق بشر گفت: دولت آمریکا با سر دادن شعارهای بشردوستانه و اینکه مردم سوریه باید از حق آزادی برخوردار باشند، تلاش می کند تا به اهداف خود دست یابد و اگر شما اقدامی را در تضاد با منافع این کشور انجام دهید، از شما به عنوان یک فرد تروریست یاد می شود.

ای مایکل جونز از منتقدان سیاست داخلی و خارجی آمریکا بوده و در فوریه 2008 یک سری از کنفرانس هایش در مدرسه معماری دانشگاه کاتولیک آمریکا در پی شکایت از وی به اتهام یهودی ستیزی لغو شد.

..................................

مصاحبه از معصومه زارع

منبع: مهر