۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۸

خروج توده چهار كیلویی از شكم یك بیمار

پزشكان متخصص بیمارستان امام رضا (ع) آمل روز چهارشنبه در یك عمل جراحی توده چهار كیلوگرمی را با موفقیت از شكم یك زن ۳۰ ساله خارج كردند.
کد خبر : ۱۱۳۵۱۲
صراط: سرپرست تیمی كه این جراحی را انجام داد، به خبرنگار ایرنا گفت: این بیمار به علت درد زیرشكمی، بزرگی شكم و خونریزی احساس ناراحتی می كرد كه در بررسی های صورت گرفته وجود توده خوش خیم تشخیص داده شد.

دكتر ' منوچهر مجد ' افزود: پس از معاینه اولیه و سونوگرافی و آزمایش های مورد نیاز، كادر پزشكی بیمارستان امام رضا (ع) تصمیم به جراحی این بیمار گرفت كه توده ای سفت تمام شكم او را فرا گرفته بود.

وی با اعلام اینكه، عمل خارج كردن موفقیت آمیز توده چهار كیلویی از بدن این بیمار بیش از دو ساعت به درازا كشید، ادامه داد: این توده سفت شكمی مربوط به رحم بیمار بود.
این پزشك متخصص زنان و زایمان گفت: توده خارج شده از شكم بیمار برای بررسی و تشخیص قطعی به آزمایشگاه آسیب شناسی ارسال شد.

وی افزود: توده از قسمت تخمدان طرف راست بیمار خارج شده و هیچ آسیبی به تخمدان طرف چپ و رحم او وارد نكرد.

دكتر مجد حال عمومی بیمار را پس از انجام عمل جراحی رضایتبخش توصیف كرد و گفت: او هم اكنون در بخش جراحی زنان بیمارستان امام رضا (ع) بستری است.

این پزشك متخصص زنان و زایمان همچنین در این گفت و گو برای پیشگیری و تشخیص زودرس چنین توده هایی به زنان، بویژه دختران جوان توصیه كرد تا در ابتدای قاعدگی سونوگرافی از رحم و تخمدان ها انجام دهند.

وی افزود: بانوان با سن بیش از ۳۰ سال و بویژه آنانی كه مجرد هستند هم بهتر است به طور میانگین سالانه هشت نوبت سونوگرافی از رحم خود انجام دهند.

سال گذشته نیز پزشكان متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام رضا(ع) آمل در چند مورد توده هایی به وزن های مختلف از شكم بیماران خارج كرده بودند.

منبع: ایرنا