۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۰
مرتضوي و کوليوند مطرح کردند

اخذراي انتخابات الکترونيکي است؟

رئيس ستاد انتخابات وزارت کشور و رئيس هيئت مرکزي نظارت بر انتخابات شوراها، روند برگزاري انتخابات رياست جمهوري و انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا را تشريح کردند.
کد خبر : ۱۱۴۲۴۴
صراط: محمد جواد کولیوند رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سید صولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشور بامداد امروز یکشنبه 12 خرداد ماه با حضور در برنامه "نگاه یک" شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به بررسی روند انتخابات شوراها پرداختند.

مرتضوی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی‌ها معتقدند چهارمین انتخابات شوراها و امور داخلی کشور تحت‌الشعاع انتخابات یازدهم ریاست جمهوری قرار گرفته است، آیا قبول دارید یا خیر؟ گفت: چنین مسئله‌ای وجود ندارد و ما به همان اندازه که انتخابات ریاست جمهوری را مد نظر داریم فرآیند انتخابات شوراها را نیز بررسی می‌کنیم.



رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور به زمان آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراها پرداخت وگفت: امروز هیئت مرکزی نظارت، اسامی را به فرمانداری‌ها باید اعلام کند و از صبح روز 16 خرداد (پنجشنبه) تبليغات نامزدهاي شوراها آغاز خواهد شد.

در ادامه این برنامه رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها و امور داخلی کشور تصریح کرد: این هیئت بر نحوه تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراها نظارت خواهد کرد.

وی همچنین تصریح کرد: تا کنون برای هزار و 810 نفر به عنوان بازرس و 97 هزار نفر به عنوان ناظر بر انتخابات شوراها حکم ابلاغ شده است.

کولیوند در ادامه اظهار داشت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته از چهار هزار شعبه اخذ رای در تهران بنا داریم هزار شعبه به صورت الکترونیکی اخذ رای انجام شود.



سید صولت مرتضوی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران انتخابات در یک اتاق شیشه‌ای برگزار می‌شود، گفت: تشکیل هیئت مرکزی اجرایی انتخابات که از همه قوا در آن حضور دارند مصداق این مهم است.

وی افزود: در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اخذ رای به صورت الکترونیکی نخواهد بود بلکه اخذ رای به صورت الکترونیکی را به سمت انتخابات شوراها سوق خواهیم داد.

مرتضوی در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تا پنج روز قبل از برگزاری انتخابات یازدهم فرصت دارند نمایندگان خود در سر صندوق‌ها را معرفی کنند.

اضافه می‌شود طبق اطلاعیه وزارت کشور انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و اولین میان دوره‌ای مجلس نهم و چهارمین میان دوره‌ای دور چهارم مجلس خبرگان رهبری روز 24 خرداد ماه همزمان برگزار خواهد شد.