۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۰

اروپایی‌هایی که در سوریه می‌جنگند!

به نقل از العربیه، "مانوئل والس" وزیر کشور فرانسه گفت: هم اکنون 600 اروپایی در سوریه مشغول جنگ با دولت این کشور هستند که در میان این افراد 120 فرانسوی حضور دارند.
کد خبر : ۱۱۵۳۳۸
 صراط:وی با بیان این مطلب افزود: پدیده جنگجویان اروپایی در سوریه همچنان یک تهدید تروریستی و امنیتی جدی را به وجود آورده است.

وزیر کشور فرانسه با اشاره به اینکه شماری از اروپاییان در کنار گروههای نزدیک به القاعده می جنگند، درباره بازگشت این افراد به اروپا و تکرار تجربه بازگشت جنگجویان از افغاستان به اروپا هشدار داد.

از سوی دیگر یک مسئول امنیتی آمریکا نیز اظهار داشت: آمارهای رسمی درباره شمار آمریکایی هایی که به سوریه رفته اند، در دست نیست، ولی احتمالا شمار کمی از آمریکایی ها در جنگ سوریه حضور دارند.

مسئولان امنیتی اروپایی گزارش دادند: شمار انگلیسیهای حاضر در سوریه به 70 تا 100 نفر می رسد. به گزارش این مسئولان، شهروندان انگلیسی در کنار جبهه تروریستی النصره و گروههای سلفی تندرو مشغول جنگ با دولت سوریه هستند.

خاطر نشان می شود محور ضد سوری با حمایتهای مالی، تسلیحاتی و اعزام تروریست به سوریه، جنگ تمام عیاری را علیه ملت و دولت سوریه به راه انداخته است که این گروهها با تشدید خشونتها و ارتکاب جنایات علیه غیرنظامیان و نیروهای ارتش، امنیت و آرامش مردم سوریه را به خطر انداخته اند.
منبع: مهر