۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵

من مفتی نیستم که‌انتخابات راتحریم کنم

یک فعال ملی مذهبی با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات تکلیف ملی است، گفت: مگر من مفتی هستم که حضور در انتخابات را تحریم کنم؟ ما در انتخابات شرکت می‌کنیم و بعد از انتخابات اگر کاندیداها اعتراضی داشته باشند باید در چارچوب قانون عمل کنند.
کد خبر : ۱۱۶۷۱۶
صراط:ابراهیم یزدی صبح امروز پس از حضور در حسینه ارشاد و شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رای دادن تکلیف ملی است و من از حقی که خداوند به بنده داده است استفاده می‌کنم.

این فعال ملی- مذهبی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما جز کسانی که شرکت در انتخابات را تحریم کرده‌اند، نیستید؟ گفت: مگر بنده مفتی هستم که انتخابات را تحریم کنم؟ ما در انتخابات شرکت می‌کنیم چرا که پرونده انتخابات یک چیز است و کارنامه جمهوری اسلامی چیز دیگری است.

وی با تاکید بر اینکه بنده به این نسل جدید و جوان امیدوارم گفت: شرکت در انتخابات یک تکلیف ملی است و گرفتاری ما دست دولت نیست.

این فعال ملی- مذهبی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ بر سوالی مبنی بر اینکه چون در حسینه ارشاد خبرنگار زیاد است، به اینجا آمده‌اید؟گفت: بنده ۳۵ سال است در حسینیه ارشاد رای می‌دهم.

ابراهیم یزدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کاندیدای اصلح شما چه ویژگی‌هایی دارد؟، تصریح کرد: کسی را که بنده می‌خواستم رای بدهم، شورای نگهبان تایید صلاحیت نکرد.

دبیر کل نهضت آزادی در خاتمه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که پرسید کاندیداها در روز شنبه بعد از انتخابات که رای نیاوردند چه کاری باید انجام دهند؟ تاکید کرد: باید بنشینند در خانه‌هایشان و اگر اعتراضی داشته باشند یا قانون یا اراده دولت حاکم است، اگر قانون حاکم باشد باید در چارچوب قانونی عمل شود ولی باید در ابتدا مقامات دولتی و بعد مردم قانون را رعایت کنند.
منبع: فارس