۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۰۲:۳۰

شرایط معافیت ۳ساله خودرو ازمعاینه فنی

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس اعلام کرد که بر اساس مصوبه امروز این کمیسیون، خودروهای سواری شخصی در ۳ سال اول تولید از معاینه فنی معاف شدند.
کد خبر : ۱۱۸۹۰۹
صراط:امیر خجسته رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز (سه‌شنبه) این کمیسیون پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه طرح اصلاح موادی از قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی بررسی و مصوب شد که ماشین‌‌های دولتی و عمومی در ۲ سال اول تولید از معاینه فنی معاف و سپس هر ساله معاینه شوند.

وی افزود: همچنین مقرر شد خودروهای سواری شخصی در ۳ سال اول تولید از معاینه فنی معاف و بعد، هر دو سال یک‌بار معاینه فنی شوند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: رانندگان باید در زمان معاینه فنی گواهینامه و سند یا کارت ماشین را به همراه داشته باشند و طبق مصوبه کمیسیون، پول جریمه ماشین‌ها ابتدا به خزانه استان واریز و سپس از طریق فرمانداری‌ها به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود که برداشت از این حساب با اخذ نظر پلیس راهور و تصویب شورای شهر خواهد بود.

خجسته یادآور شد: بر اساس مصوبه کمیسیون، مکان پارکومترها نیز توسط شهرداری انتخاب شده و با اخذ نظر پلیس راهور و تصویب شوراهای اسلامی نصب می‌شوند و درآمد حاصل از پارکومترها نیز ۳ ماه پس از ابلاغ قانون با پیشنهاد شورایعالی استان برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین نوع معابر به پیشنهاد شورایعالی استان‌ها به تصویب وزیر کشور می‌رسد و تغییرات سالانه قیمت پارکومترها با توجه به نرخ تورم پیشنهاد داده می‌شود و به تصویب خواهد رسید.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها در پایان خاطر نشان کرد که بر اساس مصوبه این کمیسیون، زمان استفاده از پارکومترها ۱۴ ساعت در شبانه روز خواهد بود.
منبع: فارس