۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۵

بازار دانشگاه‌های ژاپنی کساد می‌شود!

بسیاری از مدارس غیرانتفاعی در ژاپن که تا پیش از این دانش‌آموزان خود را برای تحصیل در دانشگاه‌های ژاپن آماده رقابت می‌کردند، اکنون آنها را برای پذیرش و ادامه تحصیل در دانشگاهی‌های کشورهای خارجی آماده می‌کنند.
کد خبر : ۱۱۹۷۲۷
صراط: از مجموع شش دانش‌آموز برتر دبیرستان غیرانتفاعی «شیبو یاکائیکو»، چهار نفر در دانشگاه‌های خارجی پذیرفته شده و دو نفر دیگر نیز در دانشگاه توکیو قبول شدند.

یکی از دانشجویانی که در دانشگاه توکیو پذیرفته شده است پس از یک ترم تحصیل در آن نهایتا تصمیم گرفت به جای ادامه تحصیل در این دانشگاه در آمریکا به تحصیل ادامه دهد. به همین دلیل باید برای پذیرش در این دانشگاه خارجی دوره‌های مهارت زبان TOEFL را پشت سر بگذارد.

وی در توجیه این اقدام خود می‌گوید: من از اینکه مبادا دانشگاه‌های ژاپن فضای کافی برای تحصیل در اختیارم قرار ندهد این تصمیم را گرفتم و از آنجا که قصد داشتم برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس به آمریکا بروم در نتیجه تصمیم گرفتم زودتر اقدام به این کار کنم.

«سیکیو تویوشیما»، مدیر اداره مطالعات بین‌المللی دبیرستان شیبویا کائیکو می‌گوید: پس از مطالعه و بررسی تفاوت‌های تحصیلی در دانشگاه‌های ژاپن و دانشگاه‌های خارجی، شمار دانشجویان جویای تحصیل در خارج از کشور افزایش می‌یابد. ضمن اینکه این دانشجویان رغبت کمتری جهت اشتغال در ژاپن پس از فارغ‌التحصیلی از خود نشان می‌دهند.

دبیرستان غیرانتفاعی «کائی سی» در توکیو نیز در سال تحصیلی گذشته درس جدیدی را جهت کمک به دانش آموزان برای تحصیل در خارج از کشور ارائه داد که بر این اساس دانش‌آموزان برای پذیرش در دانشگاه‌های خارجی و چگونگی نگارش مقاله به زبان انگلیسی مشاوره و راهنمایی کافی دریافت می‌کنند.

 به نقل از ژاپن نیوز، در دانشگاه توکیو نیز علاقه دانشجویان به تحصیل در خارج از کشور در حال افزایش است. در ماه آوریل سال جاری میلادی (2013) این دانشگاه با 23 دانشگاه جهان از جمله دانشگاه پرینستون و پکن سند تبادل دانشجو به امضا رساند.

با توجه به این توافقات، 169 دانشجوی این دانشگاه در دانشگاه‌های منتخب به ادامه تحصیل خواهند پرداخت و این تعداد خیلی بیشتر از 33 دانشجویی است که دو سال پیش برای ادامه تحصیل در چهار دانشگاهی خارجی انتخاب شدند.
منبع: ایسنا