۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰

هشدار رئیس‌جمهوری یمن‌به‌ عبدالله صالح

رئیس جمهوری یمن با انتقاد شدید از کارشکنی‌های نظام سابق این کشور تهدید کرد در صورت ادامه این موضوع، پرونده‌های فساد و ناکارآمدی مسئولان سابق را فاش خواهد کرد.
کد خبر : ۱۱۹۹۲۷
صراط: به نوشته روزنامه اماراتی البیان، برخی نمایندگان پارلمان یمن که روز گذشته با عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری این کشور دیدار کردند گفتند: منصور هادی در اظهارات روز گذشته خود به انتقادهای علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری سابق یمن مبنی بر نبود امنیت و ثبات در کشور به شدت واکنش نشان داد.

عبدالله صالح پیشتر با انتقاد از عملکرد دولت یمن، هادی را به بی‌کفایتی متهم و از اوضاع نابسامان امنیتی شکایت کرده بود.

به گفته این منابع، عبدربه منصور هادی نسبت به ادامه کارشکنی‌های نظام سابق و ممانعت از برگزاری مذاکرات ملی هشدار داده و گفت: صالح از کدام پیشرفت صحبت می‌کند. من کشور را ویرانه و وزارتخانه‌ها را فروپاشیده از او تحویل گرفتم ولی با این وجود از فساد آنها در بخش نفت و دیگر بخش‌ها چیزی نگفتم اما اگر وی و اطرافیانش به سنگ اندازی‌های خود بر سر راه اداره کشور ادامه دهند، این فسادها را برای مردم آشکار خواهم کرد.

هادی که پیشتر با استیضاح وزرای کابینه توسط پارلمان مخالفت کرده بود، در دیدار با نمایندگان گفت: من تصمیم مجلس مبنی بر استیضاح وزیران را لغو می‌کنیم، نمایندگان و هیات رئیسه مجلس باید به مجلس بازگردند و از استیضاح وزرا منصرف شوند.

زمانی که هادی دستور داد تصمیم پارلمان مبنی بر استیضاح برخی وزراء لغو شود، نمایندگان طرفدار علی عبدالله صالح به این اقدام او اعتراض کردند اما هادی با قاطعیت در مقابل آنها ایستاد.

هادی با انتقاد شدید از دخالت‌ها در امور پارلمان تاکید کرد: من می‌دانم تماس‌هایی با برخی اشخاص گرفته می‌شود و از آنها خواسته می‌شود تا در جلسات پارلمان شرکت نکنند اما طرح شورای همکاری خلیج (فارس) و سازوکارهای اجرایی آن بالاتر از قانون اساسی است و باید اجرایی شود.

منبع: ایسنا