۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
توسط رییس جمهوری مستعفی یمن مطرح شد

ادعای همکاری علی عبدالله صالح با ایران!

بروز نشانه‌های کاهش تنش میان آمریکا و رژیم اسرائیل، مخالفت ژنرال‌های بازنشسته ارتش رژیم اسرائیل با سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، برنامه اوباما برای حضور در مصاحبه‌ای پیش از سخنرانی نتانیاهو، ادعای رئیس‌جمهور مستعفی یمن علیه ایران و احتمال صدور مجوز فعالیت «گوگل» در ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر : ۲۳۰۴۹۰
صراط: در ادامه مباحث مربوط به سخنرانی نخست وزیر رژیم اسرائیل در کنگره آمریکا، ‌«رویترز» از بروز نشانه‌هایی از تلاش آمریکا و رژیم اسرائیل برای کاستن از تنش‌های پیش آمده سخن گفته است.
 
این خبرگزاری به سخنان شب گذشته جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اشاره می‌کند که ضمن ابراز تردید درباره حصول توافق هسته‌ای با ایران، از حضور نتانیاهو در آمریکا استقبال کرده و گفته، از جنبه امنیتی، روابط آمریکا و رژیم اسرائیل از گذشته نزدیک‌تر است. در همین حال، نتانیاهو نیز گفته برای رئیس جمهور آمریکا احترام قائل است و افزوده روابط قوی ایالات متحده و رژیم اسرائیل بر اختلاف نظرهای موجود غلبه می‌کند.
 
با ‌وجود این، مخالفت‌ها با سخنرانی نتانیاهو هم در ‌سرزمین‌های اشغالی و هم خارج از آن همچنان ادامه دارد. به نوشته «وال استریت ژورنال»،‌ روز گذشته، شش ژنرال بازنشسته ارتش رژیم اسرائیل، مخالفت خود را با سخنرانی نتانیاهو در کنگره ابراز داشته و گفته این سخنرانی با ضربه زدن به اعتبار اسرائیل نزد دولت آمریکا، سبب افزایش جسارت ایران خواهد شد.
 
این روزنامه اشاره می‌کند، ‌موضع‌گیری مذکور، از جمله موارد نادری است که ژنرال‌های ارتش در آستانه انتخابات پارلمانی به بیان چنین انتقاداتی می‌پردازند. یکی از این ژنرال‌های بازنشسته گفته: «وقتی نخست وزیر اسرائیل می‌گوید، این سخنرانی ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای بازمی‌‌دارد، نه تنها اسرائیل را گمراه می‌کند، بلکه عملاً به تقویت ایران می‌پردازد».
 
از سوی دیگر، روزنامه «یو اس‌ای تودی» از برنامه رئیس جمهور آمریکا برای ارائه مصاحبه‌ای پیش‌دستانه در مقابل سخنرانی نتانیاهو خبر داده و اشاره می‌کند ‌قرار است باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه (یک روز قبل از حضور نتانیاهو در کنگره) با خبرگزاری رویترز ‌گفت‌و‌گو کند.
 
در این مطلب اشاره شده که به عقیده اوباما و اعضای دولت وی، دستیابی به توافق با ایران که بر اساس آن تحریم‌های وضع شده علیه این کشور در ازای اعمال محدودیت‌هایی بر برنامه هسته‌ایش برداشته شود، بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای است.
 
اما در میان دیگر مطالب، روزنامه «گالف تودی» ادعای رئیس جمهور مستعفی یمن علیه ایران را بازتاب داده است. این روزنامه می‌نویسد، عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، علی عبدالله صالح، رئیس جمهور مخلوع پیش از خود را متهم کرده که با همدستی ایران، قدرت را از دست وی خارج کرده است.
 
وی مدعی شده، صالح گروهی شبه نظامی را برای انجام هماهنگی جهت ضربه زدن به فرایند انتقال قدرت در یمن، به ایران اعزام کرده است. وی در ادامه اظهارات خود ادعا کرده، همین اتحاد میان صالح و حوثی‌ها که با مشارکت ایران صورت گرفته، سبب سقوط پایتخت یمن در ‌۲۱ سپتامبر سال جاری شد.
 
در ‌‌نهایت، در مطابی در حوزه فن‌آوری، شماری از مطبوعات و رسانه‌ها، از جمله سایت شبکه خبری «راشا تودی» از احتمال صدور اجازه فعالیت در داخل ایران به «گوگل» و برخی دیگر از سرویس‌های اینترنتی خبر داده است.
 
این سایت به نقل از نصرالله جهانگرد، معاون وزارت ارتباطات ایران می‌نویسد، این احتمال وجود دارد که ایران به زودی به گوگل و دیگر سرویس‌های اینترنتی اجازه فعالیت بدهد؛ منوط بر اینکه این شرکت‌ها به قوانین فرهنگی جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارند. جهانگرد اشاره کرده، ایران آماده است بازار اینترنت خود را به روی شرکت‌های بزرگ جهان باز کند.
منبع: تابناک