۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴

شرایط اخراج پلیس های متخلف

رئیس پلیس کشور گفت:پلیس هایی که رشوه گرفته یا با متهمان تبانی کنند بدون اغماض اخراج می شوند.
کد خبر : ۱۲۰۱۳۷
صراط: ،سردار اسماعيل احمدي مقدم در همايش سراسري معاونان نيروي انساني با اشاره به فرمايشات گهربار معمار کبير انقلاب امام خميني (ره)، درخصوص برکات ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: اين ماه، ماه ضيافت الهي و تعطيلي شهوات در انسان است به نحوي که دريچه هاي نوراني خداوند باز شده و انسان آمادگي ارتباط با پروردگار خود را پيدا مي کند، که اين اصل جهاد اکبر است.

وی با اشاره به اينکه ياد خدا بايد ذکر قلبي ما شود، تصريح کرد: البته قلبي شدن کافي نيست بلکه بايد همه اعضا و جوارح انسان در راه خدا يکي شده و به وحدت برسند، در صورت تحقق اين امر، بنده به اوج خداپرستي نائل مي شود؛ انسان در صورت پيدا کردن معرفت قلبي بطور کلي از گناه فاصله مي گيرد، انشاالله در ماه مبارک رمضان امسال به اين مهم دست پيدا کنيم.

احمدي مقدم تصريح کرد: مأمور پليسي که سر چهار راه مي ايستد به تعبير مقام معظم رهبري (مدظله العالي) "مجاهد في سبيل الله" است، بايد به مأموران خود آموزش دهيم که براي رضاي خدا کار کنند؛ کساني که مال حرام را به زندگي خود وارد مي نمايند از ياد خدا دور شده و دچار گرفتاري و مشکلات متعددي مي شوند.

وي از سرمايه انساني به عنوان مهم ترين زير بناي ساختار ناجا نام برد و گفت: نيروي انساني بر همه چيز غلبه دارد، نمي توان همه چيز را الکترونيکي و کامپيوتري کرد، بعنوان مثال نمي توان به جاي افسر پرونده در کلانتري ها رايانه گمارد تا بر پرونده بصورت سيستمي قضاوت کند بلکه حضور فرد و قضاوت وي براي پرونده بسيار مهم است.

احمدي مقدم بر سرمايه گذاري در بخش منابع انساني تاکيد کرد و گفت: اين سرمايه گذاري بايد با هدف رشد و تعالي صورت گيرد.

فراهم شدن بسترهاي لازم براي تقويت استعدادهاي کارکنان

وي با اشاره به راه اندازي قرارگاه باقرالعلوم در ناجا، گفت: اين قرارگاه به منظور شايسته سالاري در بين کارکنان نيروي انتظامي است به نحوي که بايد بسترهاي لازم بمنظور تقويت استعدادهاي کارکنان را فراهم کنيم.

رئیس پلیس کشور ادامه داد: در اين قرارگاه بايد بسترهاي لازم جهت رسيدن به پليس شايسته آماده شود؛ پليس شايسته تنها در پليس حرفه گرا، داراي منزلت اجتماعي، فناوري نوين، تجهيزات مدرن تعريف نمي شود بلکه بايد انساني به واقع متعهد و شايسته باشد.

احمدي مقدم در بخش ديگري از سخنان خود درباره آينده کارکنان اين سازمان، اظهار داشت: هرکدام از درجه داران امروز، فرماندهان فردا هستند که با کفايت و کارداني خود به اين مقام دست مي يابند.

وی در خصوص ارتقاء و نهادينه کردن فرهنگ سازماني، گفت: نوسازي تنها در ابزار و ساختمان نيست بلکه در مديريت، تحول، علم محسوب مي شود و گام اول آن، نوسازي در انديشه و نگرش ها است.

باور داشتن "ما مي توانيم" در نيروي انتظامي

وي تصريح کرد: بايد جمله " ما مي توانيم " را در باور خود نهادينه کنيم، در صورتي که اين عمل را انجام دهيم قطعا قادر به انجام هر کاري هستيم.

احمدی مقدم در ادامه با بيان اينکه خلاقيت، سازمان را متحول مي کند، گفت: ارزشهاي سازماني بايد مبتني بر رشد خلاقيت و نوآوري باشد نه سکون و ايستايي.

وي با تاکيد بر مهندسي نيروي انساني، گفت: در اين مهندسي بايد بدانيم چه کسي را و در کدام رده جذب کنيم، گاهي اوقات مشاهده مي شود فردي که براي رده اي استخدام مي کنيم، فاقد استعداد است بنابراين بايد حين جذب افراد، استعداديابي کنیم.در صورتي که استخدام بي رويه و براساس منطق سازماني نباشد آثار سوء آن را در سازمان مشاهده مي کنيم.

تاکيد رئیس پلیس بر حرفه و مهارت محوري در سازمان

احمدی مقدم با اشاره به اينکه درجات در نيروي انتظامي بايد نوعي رقابت ميان کارکنان ايجاد کند، گفت: قوانين ما درجه محور است در حاليکه بايد حرفه و مهارت محوري جاي آن را بگيرد، بنابراين بايد در سازمان مهارت ها و نه درجات، حرف اول را بزنند.

وي درخصوص نحوه افتتاح و چينش ساختار پليس فتا، گفت: از پليس سايبري کشورهاي مختلف بازديد کرديم و هم اکنون با توجه به اينکه مدت کوتاهي از تاسيس اين پليس در کشور ما مي گذرد شاهد ثبت رکوردهاي بالاي کشف پليس فضاي مجازي نيروي انتظامي هستيم.

ابزارهاي سنجشي بايد متناسب با نيازهاي روز سازمان باشد

رئیس پلیس کشور درباره نظام ارزيابي، اظهارداشت: اين نظام بايد قاطعانه بوده و به آن پايبند باشيم، نبايد نمرات ارزيابي کارکنان برخلاف واقع داده شود بلکه سنجش ها دقيق صورت گيرد؛ ابزارهاي سنجشي بايد متناسب با نيازهاي روز سازمان باشد.

موارد اخراج کارکنان ناجا

وی به سختگيري هاي بي مورد در تنبيهات و بي رحمي در کميسيون هاي انضباطي اشاره کرد و افزود: نيروي انتظامي مکاني براي اصلاح و تربيت نيست؛ نبايد براي خطاهاي کوچک کارکنان که قابل اغماض است، پرونده تشکيل داد و آنها را به دادگاه معرفي کرد بلکه بايد آنان را تأديب کرد، اما برخي از خطاها مانند رشوه، تباني با قاچاقچيان و ... تخلفات غير قابل چشم پوشي است ومأمور متخلف از سازمان اخراج مي شود.

احمدی مقدم بر مديريت نظام تشويق و تنبيه تاکيد کرد و گفت: بايد اين نظام اصولي شود.

 آموزش سربازان بايد استاني شود

وي در خصوص دوره آموزشي سربازان، گفت: آموزش سربازان بايد استاني شود و مراحل مقدماتي اين تصميم در ستاد کل نيروهاي مسلح در حال پيگيري است، بايد بدانيم که خوشبختانه آموزش در استان ها اصولي است. در حال حاضر، سربازان براي فراگيري آموزش بايد مسافت هاي زيادي را طي کنند و پس از آن وقتي به استان محل خدمت خود اعزام مي شوند با اقليم و فرهنگ آن مکان سازگاري ندارند و بايد دوباره دوره هاي آموزشي را طي کنند؛ براساس مذاکره صورت گرفته با ستاد کل نيروهاي مسلح، نيروي انتظامي در خواست کرد تا از شمول متمرکز بودن مراکز آموزشي خارج شود البته اين پرسه زماني طولاني را طي مي کند.

احمدی مقدم افزود: بايد در هر استان، مجتمع و مراکز آموزشي وجود داشته باشد و اگر اين امر براي تمام استان ها ميسر نيست، برخي از استان هاي کشور محور قرار گيرند.

رئیس پلیس کشور در خصوص فعاليت موسسه علمي- کاربردي در نيروي انتظامي، گفت: خوشبختانه مجوز اين موسسه اخذ شده و کارکنان مي توانند متناسب با نيازهاي سازمان به صورت پيوسته، شبانه، روزانه و پودماني به ادامه تحصيل بپردازند؛ اين يک نظام منسجم براي پاسخگويي به نيازهاي سازمان و وابسته به دانشگاه علوم انتظامي است.

وي ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر، اگر کارکنان ما بخواهند تحصيل کنند، جلوي آنان گرفته مي شود، در حاليکه بايد اجازه دهيم در صورت عدم خدشه به فعاليت هاي آنها در سازمان، به تحصيل خود ادامه دهند؛ اينجانب مخالف کساني هستم که با تحصيل کارکنان ممانعت مي کنند.نيروي انتظامي افتخار مي کند نظام خدماتي خوبي را ارائه مي دهد و در اين راستا هيچ رقيبي ندارد.

توسعه اماکن رفاهي، ورزشي و تفريحي در سطح نيروي انتظامي

وي به تسريع توسعه اماکن رفاهي در سطح نيروي انتظامي اشاره کرد و افزود: انشاء الله در پايان برنامه ششم، سالن هاي ورزشي، تفريحي و ... مورد بهره برداري قرار مي گيرد.خوشبختانه ناجا تنها سازماني است که هيچ بدهکاري به کارکنان خود ندارد.

وي از افزايش سبدهاي معيشتي و نيز خدمات مسکن به کارکنان در سال جاري خبر داد و گفت: نظام خدمات در نيروي انتظامي رو به رشد است و امسال خدمات را ارتقاء داده و هدفمند کرده ايم.

منبع: مهر