۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۸
اطلاعیه پلیس برای ماه مبارک رمضان؛

برخورد با روزه خواری در ملاء عام

نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه ای ضمن تبریک فراسیدن ماه مبارک رمضان، برنامه های خود را برای تامین امنیت و برخورد با روزه خواران اعلام کرد.
کد خبر : ۱۲۱۵۰۷
صراط: در اين اطلاعيه آمده است:

نيروي انتظامي فرا رسيدن ماه مبارک رمضان ماه ضيافت الهي و ماه رحمت، برکت و آموزش الهي را به همه مردم عزيز تبريک عرض مي نمايد و پيشاپيش آرزوي توفيق در بندگي الهي و قبول طاعات و عبادات همگان را در اين ماه عزيز دارد.

معنويت و فضاي روح بخش اين ماه مبارک چنان بر کشور اسلامي ما حاکم مي گردد که همگان با شوق در صدد اندوختن توشه معنوي و ذخيره آخرت خود هستند و لکن نيروي انتظامي حسب وظيفه در همراهي با مردم متدين و روزه دار نکاتي را جهت هرچه با شکوهتر شدن اين مناسبت عزيز به اطلاع عموم مي رساند.

1. گرچه اسلام مسافران و بيماران را از روزه معاف نموده، لکن بايد تمامي کساني که عذري دارند از خوردن و آشاميدن و استعمال دخانيات در ملأ عام خودداري نموده و مسافران عزيز از صرف غذا در فضاي بيروني غذاخوري ها و کنار جاده ها و تفرجگاه ها پرهيز کنند.

2. متصديان هتل ها، مهمان پذيرها، رستوران هاي بين راهي، پايانه ها، فرودگاه ها و ايستگاه هاي راه آهن با اخذ مجوز از مراجع مربوط و رعايت شئون اسلامي و پوشش فضاي خود مي توانند به مسافران ارائه خدمت کنند.

3. ساير رستوران ها و مراکز ارائه خوردني ها و نوشيدني ها از اذان صبح تا زمان افطار حق پذيرايي از مشتريان را ندارند و از افطار تا سحر فعاليت اين اماکن بلامانع است.

4. امنيت پارک ها و تفرجگاه ها توسط ماموران و يگان هاي انتظامي براي حضور مردم عزيز در زمان افطار و بعد از آن تقويت خواهد شد تا شهروندان روزه دار بتوانند در فصل تابستان گذران فراغت داشته باشند.

5. نيروي انتظامي در نزديکي افطار و شب هاي قدر که حضور و تردد مردم عزيز تراکم بيشتري دارد، تلاش می کند با حضور ماموران خود رفت و آمد را تسهيل و امنيت را ارتقاء بخشد و البته همکاري مردم عزيز و روزه داران محترم بسيار راهگشا خواهد بود.

6. يکي از جهات معنوي اين ماه مبارک رعايت عفاف و حجاب و دوري از ناهنجاري ها است؛ لذا تفاضامنديم همگان ضمن رعايت فضاي معنوي حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامي را مراعات کرده و در اين امر نيروي انتظامي را ياري کنند.

 

منبع: مهر