۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳

پیشنهاد تل آویو به آفریقایی‌ها

یکی از روزنامه‌های عبری زبان نوشت که اسرائیل قرار است با تعدادی از کشورهای آفریقایی معامله کند؛ تامین کمک‌های نظامی در عوض بازگشت مهاجران به کشورهایشان.
کد خبر : ۱۲۲۲۳۷
صراطبه نقل از خبرگزاری شینهوا، براساس آخرین آمار وزارت داخلی اسرائیل حدود 55 هزار کارگر مهاجر آفریقایی و پناهجو طی یک دهه گذشته به سرزمین‌های اشغالی آمده‌اند، حدود 36 هزار تن از آنها اهل اریتره، 14 هزار تن از آنها از شمال سودان و دارفور و پنج هزار تن از کشورهایی چون غنا، لیبریا، جمهوری دموکراتیک کنگو و ساحل عاج.

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع ارشد اسرائیلی گزارش داد که دست کم سه کشور در آفریقا آمادگی خود را برای دریافت این بسته کمک‌های نظامی اعلام کرده‌اند. همچنین این بسته کمک‌های نظامی شامل آموزش و دریافت مهارت‌های خاص است؛ حمایت‌های کشاورزی و مدنی و کمک‌های مالی نیز در این بسته وجود دارد.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: در عوض این کمک‌ها کشورهای آفریقایی باید ده‌ها هزار تن از مهاجران غیرقانونی را که ادعا کرده‌اند به خاطر تعقیب سیاسی یا خشونت‌های مربوط به حقوق بشر کشورشان را ترک کردند و به سرزمین‌های اشغالی گریخته‌اند، بازگردند .

سفیر ویژه اسرائیل نیز از جانب بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مذاکرات مربوط به بازگرداندن این مهاجران غیرقانونی حضور داشته است. مجله اورشلیم ریپورت نیز اخیرا فاش ساخت که این سفیر ویژه به چند کشور آفریقایی سفر کرده و با مقام‌های این کشورها در یک سال گذشته به منظور متقاعد کردنشان برای پذیرش مهاجران به گفت‌وگو نشسته است.

منبع: ایسنا