۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸

اقدام خواستگاری گونه کمیسیون اصل90

معاون اجرايي رئيس‌جمهور درباره تحقيق کميسيون اصل 90 مجلس درخصوص سفر وي و خانواده‌اش به نيويورک و مسکو واکنش نشان داد.
کد خبر : ۱۲۳۶۴۹
صراط: حميد بقايي معاون اجرايي رئيس‌جمهور ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشيه جلسه هيئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به مصوبه دولت مبني بر اينکه رئيس‌جمهور بعد از خاتمه فعاليتش طبق داراي تشيلات خاصي خواهد بود ، گفت: اين موضوع حتي در قانون خدمات کشوري نيز ذکر شده است.

وي افزود: اين قانون اختيارات رئيس‌جمهور و معاون اول وي را پس از دوران فعاليتشان تشريح کرده است که بر اين اساس آنها مي‌توانند محافظ و دفتر شخصي داشته باشند.

بقايي در واکنش به سوالي مبني براينکه اين دولت اجازه نداد که سيدمحمدخاتمي در ساختماني که در کاخ سعدآباد داشت مستقر باشد، گفت: بحثِ داشتن ساختمان و تشکيلات متفاوت است لذا امکان دارد که ساختماني در اختيار نهاد خاصي قرار گيرد که آن هم شرايط خاص خود را دارد.

وي در ادامه افزود: اين مصوبه در دولت هشتم به تصويب رسيده است  و اين دستور غلامحسين الهام پيرو اقدامات دولت‌هاي گذشته بوده است و مربوط به احمدي‌نژاد نيست.

معاون اجرايي رئيس‌جمهور همچنين با بيان اينکه عنوان شده است که احمدي‌نژاد پس از پايان دوران رياست جمهوري‌اش در پاستور خواهد ماند، گفت: فرقي ندارد که رئيس‌جمهور در کجا اسکان پيدا مي‌کند زيرا قرار است روساي‌جمهور طبق درخواستي که خواهند داشت دفتري در اختيارشان قرار داده شود تا امور کاري خود را براي حل و فصل مشکلات انجام دهند.

بقايي در ادامه سخنان خود در واکنش به اظهارات اخير رئيس کميسيون اصل 90 مجلس درباره سفر وي و خانواده‌اش به مسکو و نيويورک گفت: هر کسي اين حرف را عنوان کرده ، دروغ است حالا اين فرد هر کسي که مي‌خواهد باشد.

معاون اجرايي رئيس‌جمهور افزود: شنيده شده که رئيس کميسيون اصل 90 عنوان کرده هيئتي 25 نفره را مأمور بررسي اين کار تعيين کرده که اصلا نيازي به همچين هزينه‌اي نبوده است لذا آنها مي‌توانستند تنها با يک تماس تلفني با بخش گذرنامه نيروي انتظامي از کساني که در اين سفرها بودند استعلام کنند.

بقايي در پايان خاطرنشان کرد: مأمور کردن اين 25 نفر اصلا لازم نبوده؛ مگر آنها قرار است که به خواستگاري بروند و يا کسي را گزينش کنند؟ لذا در کارهايشان بايد بيشتر دقت کنند.