۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۴

حاشیه‌سازی‌ که به نفع روحانی تمام شد+فیلم

این کشمکش‌ها در حالی پس از انتخاب روحانی نیز استمرار داشت که علاوه بر نشریات اسکاتلند، دانشگاه کلدونیان گلاسکو نیز در اطلاعیه‌ای، تحصیلش را تایید کرده بود اما در این رابطه نیز گمانه‌های ناثوابی مطرح شد تا اینکه بالاخره امروز این دانشگاه، این ویدئو را از لحظه دریافت Phd، حسن فریدون (روحانی) با رساله با عنوان The Flexibility of Shariah (Islamic Law) with reference to the Iranian Experience منتشر کرد...
کد خبر : ۱۲۳۸۲۴
صراط سلسله اخباری که پیرامون تشکیک در مدرک آکادمیک دکتر حسن روحانی منتشر شد، در نهایت به سود رئیس جمهور منتخب تمام شد و دانشگاه گلاسکو با انتشار ویدئویی از لحظه اهدای دکترای تخصصی به او، خط بطلانی بر حواشی کشید تا رئیس منتخب دولت یازدهم بدون ذره‌ای ابهام در سوابق علمی‌‌اش، بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زند.

 در جریان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، بی اخلاقی‌های در فضای رسانه نسبت به برخی کاندیداها صورت پذیرفت و سهم حسن روحانی از این بی اخلاقی‌های انتخاباتی نیز تلاش برای زیرسوال بردن اعتبار مدرک دکترایش بود. اتفاقی که تا پس از انتخاب روحانی نیز ادامه یافت و برخی رسانه‌ها درصدد برآمدند تا نخستین ضربه را به دولت یازدهم در همین ابتدا وارد کنند و عملاً رئیس دولت آتی از پیش از به دست گرفتن رسمی عنان امور، اسیر حواشی شود.

در همین راستا ابتدا برخی رسانه‌ها عنوان کردند که دانشگاه گلاسکو اعلام کرده دانشجویی به نام حسن روحانی نداشته است تا در پاسخ به این خبر، تیم رسانه‌ای روحانی اعلام کنند که روحانی در شهر گلاسکو در دانشگاه «دانشگاه کالدونین گلاسکو» تحصیل می‌کرده و در فیلم تبلیغاتی نیز بر این موضوع تاکید شد: «حسن روحانی در ۱۳۲۷ به‌دنیا آمد، ۱۲ ساله بود که تحصیل علوم دینی را شروع کرد. در سال ۱۳۴۷ دیپلم گرفت و سال بعد وارد دانشگاه تهران شد و در رشته حقوق قضایی مدرک کارشناسی گرفت. [دقیقه ۴:۳۸] دکتر روحانی در ادامه این مسیر به انگلستان رفت و دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری خود را در دانشگاه کالدونین گلاسکو به سرانجام رساند. قرائت نامه ساواک در باره سخنرانی دکتر حسن روحانی [و ... ]»

پس از انتشار فیلم تبلیغاتی روحانی نیز ان قلت تازه‌‌ای توسط رسانه‌های برخی کاندیداها مطرح شد و برخی رسانه‌ها ادعا کردند سایت ویکی پدیا سال تاسیس این دانشگاه را ابتدای دهه 90 _ 20 سال پیش _ می داند اما خیلی زود تیم رسانه‌ای روحانی دوباره دست به کار شد و با انتشار خبری این ماجرا را هویدا نمود که برخی با اصلاح تاریخچه این دانشگاه در ویکی پدیا - دقیقاً چند روز پیش از این موج خبری پیرامون مدرک روحانی - تغییر کرده و تاریخ بنیانگذاری به 1990 تغییر وضعیت داده شده و به هر صورت تاریخجه این اصلاحات از ویکی پدیا موید چنین شیطنتی بود.

این داستان اما همچنان ادامه داشت و در ادامه این نقد از سوی مخالفان روحانی مطرح شد که چگونه حسن روحانی تحصیلات دکتراش را پیش از انقلاب انجام داده اما در سال 1995 مدرک دکترایش را از این دانشگاه دریافت کرده است؟! در این زمینه نیز پاسخ داده شد که حسن روحانی با شدت گرفتن فعالیت‌های انقلابی، تحصیل را رها کرده و به همراه بردارش به امام خمینی (ره) در پاریس پیوسته و ظاهراً با امام نیز به ایران آمده و در سال‌های بعد با کاهش فعالیت‌ها و امکان ادامه تحصیل، پیگیری برای ادامه تحصیل در این دانشگاه را داشته و با پایان تحصیلاتش در سال 1995 موفق به دریافت مدرک دکترا شده است.

این کشمکش‌ها در حالی پس از انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور نیز استمرار داشت که علاوه بر نشریات اسکاتلند، دانشگاه کلدونیان گلاسکو نیز در اطلاعیه‌ای، تحصیل حسن فریدون روحانی و موفقیت در اخذ دکترای تخصصی اش را تایید کرده بود اما در این رابطه نیز گمانه‌های ناثوابی مطرح شد تا اینکه بالاخره امروز این دانشگاه، این ویدئو را از لحظه دریافت Phd، حسن فریدون (روحانی) با رساله با عنوان The Flexibility of Shariah (Islamic Law) with reference to the Iranian Experience منتشر کرد تا در نهایت این بازی به سود حسن روحانی تمام شود.

انتظار می‌رود حاشیه سازی‌ها در بدو ورود به امور یک دولت نوپا حداقل ممکن باشد تا دولتمردان تازه بتوانند با آرامش بیشتری زمام امور را در دست گیرند و به وعده‌هایشان یک به یک جامه عمل بپوشانند و برخی جریانات با حاشیه‌سازی های بی حاصل که بعضاً به نفع روحانی نیز تمام می‌شود، فضای رسانه‌ای را درگیر موضوعات بی‌حاصل ننمایند.




منبع: تابناک