۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰

انفجار 12 خودروی بمب گذاری شده در بغداد

منابع امنیتی و بیمارستانی از افزایش تلفات شامگاه شنبه حملات همزمان بغداد به 65 کشته و 190 زخمی خبر دادند.
کد خبر : ۱۲۴۳۲۰
صراط به نقل از خبرگزاری فرانسه، این منابع افزودند این حملات بین ساعت 20 و 30 دقیقه تا 21 و 30 دقیقه به وقت محلی (17 و 30 تا 18 و 30 دقیقه به وقت گرینویچ) با 12 دستگاه خودرو بمب گذاری شده و دو بمب کار گذاشته شده در مناطق مختلف بغداد و منطقه مدائن در استان بغداد رخ داد.

یک منبع در پلیس و یک منبع در وزارت کشور عراق با اعلام این خبر افزودند دو خودرو بمب گذاری شده در منطقه الکراده در مرکز بغداد و دو خودرو بمب گذاری شده نیز در مناطق شرطه الرابعه و المواصلات در جنوب پایتخت منفجر شدند.

پس چند دقیقه از این انفجارهای همزمان ، دو خودرو بمب گذاری شده دیگر در منطقه الطوبجی در شمال بغداد ، یک خودرو در منطقه البیاع در جنوب ، یک خودرو دیگر در منطقه الزعفرانیه در جنوب و دو خودرو بمب گذاری شده دیگر در مناطق الجدیده و النهاریه در شرق بغداد منفجر شد.

بر اثر انفجار بمب در منطقه البیاع در بغداد سه نفر کشته و ده نفر دیگر زخمی شدند.

یک بمب نیز نزدیک تجمع جوانان در شهر مدائن (25 کیلومتری جنوب بغداد) منفجر شد که بر اثر آن پنج نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

خشونت بارترین این انفجارها در منطقه الکراده در خیابان اصلی این منطقه در ساعت اوج رفت و آمد رخ داد که بر اثر آن نه نفر کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

پیش از این هم در انفجار دو بمب کار گذاشته شده در موصل (350 کیلومتری شمال بغداد) یک پلیس کشته و چهار نفر دیگر از جمله سه غیرنظامی زخمی شده بودند.

از ابتدای ژوئیه تاکنون در خشونتهای عراق حدود 500 نفر کشته شده اند.

این انفجارها در چارچوب تشدید خشونتها در عراق که بر اساس آمار سازمان ملل متحد در سه ماه اخیر بیش از 2500 کشته برجا گذاشته است صورت می گیرد.

سازمان ملل متحد همچنین درباره وقوع جنگ داخلی جدید در عراق هشدار داده است.
خبر فوری

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید