۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۷

انتقاد یک تشکل اصلاح‌طلب از روحانی

اعضای شورای مرکزی انجمن روزنامه‌نگاران زن ایران نسبت به عدم توجه رئیس‌‌جمهور منتخب به زنان و عدم به‌کارگیری آنان در کابینه یازدهم انتقاد کردند.
کد خبر : ۱۲۶۳۳۶

صراط: کنفرانس خبری انجمن روزنامه‌نگاران زن ایران (رزا) با موضوع سهم زنان از دولت تدبیر و امید، عصر امروز با حضور اعضای شورای مرکزی این انجمن و ژاله فرامرزیان عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، برگزار شد.

ژاله فرامرزیان در این نشست خبری با تأکید بر حق حضور زنان در مدیریت سیاسی و اجتماعی کشور، اظهار داشت: ما به دنبال مطالبات زنان در جای‌جای دستگاه اجرایی کشور هستیم و حقوق نادیده گرفته زنان باید احیاء شود.

وی با اشاره به طرح موضوع تشکیل وزارت زنان توسط روحانی تصریح کرد: شخصاً معتقدم نباید وزارتخانه زنان شکل بگیرد؛ چرا که با شکل‌گیری این وزارتخانه شاهد یک خط برش در حوزه‌های مختلف در جامعه می‌شویم که این به نفع زنان نیست.

در این جلسه، فعالان رسانه‌ای و سیاسی اصلاح‌طلب با تأکید بر اینکه به دنبال سهم‌خواهی در کابینه یازدهم نیستیم، از دولت محمود احمدی‌نژاد به دلیل معرفی چند وزیر زن به مجلس تقدیر کردند.

اعضای شورای مرکزی انجمن روزنامه‌نگاران زن ایران همچنین نسبت به بی توجهی رئیس‌ جمهور منتخب به زنان و عدم به‌کارگیری آنان در کابینه آینده انتقاد کردند.

آنها تصریح کردند که در جای‌جای برنامه حجت‌الاسلام روحانی سخن از واژه برابری است و انتظار می رفت با توجه به وعده رئیس جمهور منتخب برای رفع تبعیض، جایگاه زنان هم در کابینه اعتدال در نظر گرفته می‌شد.

منبع: فارس