۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳

جهانگیری: از نقد خوشحال می شویم

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به پتانسیل موجود در وزارت ارتباطات که می تواند بخشی از درآمد کشور را ایجاد کند، گفت: باید با تحول در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تراوشات فکری نیروهای انسانی این وزارتخانه را به درآمد تبدیل کنیم.
کد خبر : ۱۲۹۱۳۲
صراط: اسحاق جهانگیری امروز در مراسم تودیع و معارفه وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه محمود واعظی از شخصیت های شناخته شده این بخش است، گفت: دولت دکتر روحانی در مقطعی کار خود را آغاز کرد که کشور با مشکلات پیچیده ای در داخل، اقتصاد و معیشت مردم روبرو بود و بر این اساس باید کاری کنیم که این مشکلات به جد رفع شود.

وی با بیان اینکه ما در کشوری زندگی می کنیم که همواره در تاریخ درخشیده و باید کاری کنیم که مردم به ایرانی بودنشان افتخار کنند، اضافه کرد: از نقد سازنده و تاثیرگذار برای تحقق اهداف دولت خوشحال می شویم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بسیاری از امور ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند منجر به توسعه کشور شود که تاکنون محقق نشده است، تصریح کرد: این وزارتخانه مهمترین بخش درآمدی کشور بوده و حتی می تواند از وزارتخانه هایی که منابع طبیعی کشور را می فروشند درآمد بیشتری کسب کند بر این اساس باید تلاش کنیم تراوشات فکری نیروهای انسانی و جوانان این وزارتخانه به درآمد تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درآمدزایی صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: برای مثال یکی از مهمترین منابع درآمدی کشور هندوستان صنعت نرم افزار آن است. باید توجه داشت که دامنه کاری در وزارت ارتباطات بسیار بزرگ بوده و می توان در این زمینه فعالیت های بسیاری تعریف کرد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به بخش های منفک شده از وزارت ارتباطات همچون مرکز تحقیقات مخابرات و سازمان فضایی نیز گفت: در آن زمان حتما انگیزه این اقدام این بوده که سرویس های بیشتری داده شود یا حداقل هماهنگی هایی از طریق شورای عالی فضای مجازی با این بخش صورت گیرد و قرار نبوده این اقدام تبدیل به یکی از دغدغه های این وزارتخانه شود بر این اساس این مشکلات باید با یک بررسی سریع و دقیق و در نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی مطرح شود و به طور قطع حل و فصل خواهد شد.

وی گفت: وزارت ارتباطات به زودی تبدیل به یک مجموعه مهم برای اداره دولت، تجارت و صادرات خواهد شد و در این زمینه از کمک بخش خصوصی این حوزه نیز استفاده خواهیم کرد.

جهانگیری تصریح کرد: نرخ بیکاری در کشور بالا است و اقتصاد کشور نیاز به تحرک دارد. ما نمی توانیم از جوانانی که با این سختی ها و با هزینه های فعلی در دانشگاههای غیردولتی، آزاد و سراسری تحصیل کرده و لیسانس و فوق لیسانس می گیرند توقع داشته باشیم کارهای سطح پایین انجام دهند بر این اساس وزارت ارتباطات می تواند زمینه ساز اشتغال نیروهای جوان و تحصیلکرده باشد.

منبع: مهر
برچسب ها: جهانگیری نقد صراط