۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵

اقدامات امنیتی برای جلسه محاکمه مبارک

وزیر کشور مصر از اجرای اقدامات امنیتی برای تامین امنیت برگزاری ششمین جلسه محاکمه مجدد «حسنی مبارک» رئیس جمهور مخلوع مصر خبر داد.
کد خبر : ۱۲۹۹۶۵
اصراط: مروز یکشنبه ششمین جلسه محاکمه مجدد مبارک به همراه 2 پسرش علاء و جمال و «حبیب العادلی» وزیر کشور وی و 6 تن از معاونانش به اتهام قتل تظاهرات‌کنندگان و سوء استفاده از منصب در آکادمی پلیس در قاهره الجدیده برگزار می‌شود.

یک منبع امنیتی در این باره گفت که طرح امنیتی جامعی برای این منظور تدارک دیده شده که مهم‌ترین آن تامین امنیت انتقال مبارک از محل اقامت اجباری در بیمارستان نیروهای مسلح در المعادی به محل دادگاه و برعکس است که به وسیله بالگرد انجام می‌شود و همچنین تامین امنیت مسیرهای انتقال علاء و جمال و العادلی از محل حبس خود در زندان طره به محل دادگاه و بالعکس است که به وسیله خودروهای زرهی امنیت آن تامین خواهد شد و علاوه بر آن تامین امنیت جلسه دادگاه در داخل است.

بر اساس این گزارش همچنین 6 تن از معاونان العادلی اعم از «اسماعیل الشاعر» مدیر امنیت اسبق قاهره، «عدلی فاید» مدیر اسبق بخش اداره امنیت عمومی، «حسن عبدالرحمن» مدیر سابق مرکز تحقیقات امنیت دولت، «احمد رمزی» مدیر اسبق بخش امنیت مرکزی، «اسامه المراسی» مدیر اسبق الجیزه و «عمر الفرماوی» مدیر اسبق امنیت 6 اکتبر نیز در محل دادگاه حضور خواهند داشت.

بر پایه این گزارش این طرح امنیتی شامل استقرار نیروهای امنیتی و بازرسان امنیت عمومی در اطراف ساختمان آکادمی پلیس به منظور ممانعت از ورود معترضان و شورشیان به داخل دادگاه است همچنین نیروهای اداره کل راهنمایی و رانندگی قاهره نیز به امر تغییر برخی مسیرهای خیابان‌ها و راه‌های اصلی در جریان عبور متهمان مبادرت خواهند کرد.

دادگاه شمال قاهره به ریاست مستشار قضایی «محمود کامل الرشیدی» پیش از این تصمیم گرفت که پنجمین جلسه محاکمه مبارک، علاء و جمال و العادلی و 6 تن از معاونانش را که در رسانه‌ها به محاکمه قرن معروف است به دلیل عدم حضور متهمان در جلسه دادگاه به 25 اوت(3 شهریور) موکول نماید.
منبع: تسنیم