۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰

ردنام جعلی‌برای‌خلیج‌فارس ازسوی‌فیفا +تصاویر

فدراسیون بین‌المللی فوتبال نام خلیج فارس را به رسمیت می‌شناسد و در بخش معرفی کشورهای حوزه خلیج فارس از واژه «Persian Gulf» استفاده کرده است.
کد خبر : ۱۳۴۲۷۲
صراط: در حالی که مسئولان فدراسیون فوتبال امارات در اقدامی عجیب نام جعلی «خلیج ع ر ب ی» را به عنوان نام لیگ حرفه‌ای فوتبال خود انتخاب کرده‌اند ولی نهاد رسمی فوتبال جهان این نام جعلی را به رسمیت نمی‌شناسد.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) با رد این نام جعلی نه تنها در بخش معرفی فدراسیون فوتبال امارات بلکه در بخش معرفی کشورهای دیگر حوزه خیلج فارس همسایه‌ دریایی‌ این کشورها را «خلیج فارس» معرفی کرد.

روزنامه «السعودیه» عربستان هم گزارش داد برخی باشگاه‌ها و بازیکنان حوزه خلیج فارس در تلاش هستند اعتراض رسمی خود را برای استفاده از نام «خلیج فارس» به فیفا نشان دهند.

 مستندات تاریخی و نگارش‌‌های مورخان بنام دنیا نشان می‌دهد که نام خیلج فارس از همان ابتدا همین بوده و نمی‌توان تاریخ را به این سادگی تحریف کرد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
۰
۰
از مسئوالن مملکت خواهش میکنم غیرت کنن و در فیفا دفاع کنن از نام خلیج فارس.
غیرت شما باقیماندن نام خلیج فارس است.
کسی که پدر یک خانواده است از کیان خانواده در صدر امور دفاع میکند ، حالا کسانی هم که در صدر نظام مملکت هستند باید نقش پدر یک خانواده را داشته باشند و نگذارند هویت و دارائی های این خانه پهناور به سرقت برود!
وقتی در سازمان ملل عرب ها کتاب اطلس جهانی را چاپ کردند و ایران فقط به چاپ خلیج عوضی به جای نام واقعی آن خلیج فارس اعتراض خشک و خالی کرد ، مسلما آنها هم پرو تر میشوند.
ایران باید غیرت داشت و درخواست میکرد کلا آن اطلس ها با هر قیمت ی که به چاپ رسیدند جمع آوری و معدوم میشدند.
میخندید!!!!!!!!!!؟
چند سال دیگه وقتی همین اطلس چاپ شده توسط عرب ها به سند تبدیل شد(آن هم در مکان و زیرمجموعه سازمان ملل) و بر روی آن استناد کردن عرب ها ، میبینیم کی باید بخنده و کی باید گریه کنه!
نباید اجازه داد با بوجود آمدن این اتفاقها در سطح جهانی بعد از مدتی تاریخ جعلی درست بشه!
خلیج فارس همیشه خلیج فارس است
یا علی