۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰

سناتور روس:ازنتانیاهو انتظاردیگری‌نمی‌رفت

مقام بلندپایه سنای روسیه با استقبال از اظهارات رئیس‌جمهوری ایران در مجمع عمومی گفت: اکنون نه تنها ما، بلکه حتی کشورهای غربی هم از ضرورت شرکت ایران در حل بحران سوریه سخن می‌گویند و باید این امکان را به مقامات تهران داد.
کد خبر : ۱۳۴۸۶۱

صراط: به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، "میخائیل مارگلییف" رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه که در ترکیب هیئت بلندپایه این کشور در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بسر می‌برد، در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار این خبرگزاری در مورد احساس خود از اظهارات "حسن روحانی" رئیس‌جمهوری ایران در مقر سازمان ملل گفت: به نظر من رئیس‌جمهوری ایران با اظهارات خود امیدواری بوجود آمده در جامعه بین‌الملل بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران را به خوبی تحقق بخشیده است. 

وی افزود: متوجه شدید، امروز نه تنها ما، بلکه کشورهای اروپایی از جمله فرانسه هم می‌گویند که شرکت ایران در حل مشکل سوریه ضروری است. این حرفی است که ما از ابتدا بر آن تاکید داشتیم و معتقدیم که این امکان باید به رئیس‌جمهوری ایران داده شود. اکنون مشخص شده که او قصد دارد واقعا وعده‌های خود در جریان مبارزات انتخاباتی را جامعه عمل بپوشاند.

این مقام روس یادآور شد: ایران برای ما یکی از شرکای بسیار مهم و از همسایگان نزدیک ماست. موضوع دریای خزر، امنیت در آسیای مرکزی، آینده سازمان شانگهای و دیگر مسائل مهم منطقه‌ای و همچنین طرح‌های مشترک بسیاری، از جمله همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای بین دو کشور از جمله مسائلی هستند که منافع دو کشور در خصوص آنها کاملا بر یکدیگر منطبق است. به عقیده من که رئیس‌جمهوری ایران در حال بدست آوردن موفقیت بزرگی در عرصه بین المللی بوده و اعتبار ایران در جهان را بهبود خواهد بخشید.

مارگلییف در مورد اظهار نظر "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد سخنان رئیس‌جمهوری ایران گفـت: نمی‌شد انتظار دیگری جز این داشت، چرا که از دید مقامات اسرائیلی ایران یک تهدید است و قطعا اظهارات صلح طلبانه رئیس‌جمهوری برای آنها کافی نیست.

این سناتور بلندپایه در مورد دورنمای مذاکرات گروه «1+5» و ایران اظهارنظر کرد: انتظارات از این دور از مذاکرات خوش بینانه و در عین حال محتاطانه است. البته با توجه به همه حوادثی که در قاره آفریقا، آسیای مرکزی و خاورمیانه رخ داده است، مسئله خلع سلاح، نه تنها خلع سلاح هسته‌ای، بلکه هر نوع تسلیحات کشتار جمعی بار دیگر در اولویت مسائل امنیت جهانی قرار گرفته است و در این راستا امیدواریم که مذاکرات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران موفقیت آمیز بوده و نگرانی‌ها در این رابطه را برطرف کند.

منبع: فارس
خبر فوری

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید