۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵

توصیه های آیت‌الله‌گلپایگانی به توفیقی

آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با سرپرست وزارت علوم گفت: ‌ نسبت به علوم انسانی و دانشگاه‌ها باید حساسیت بیشتری به خرج داد و سعی نمائید از اساتید صالح، متخصص و متدین در تمامی زمینه‌های علمی استفاده نمائید.
کد خبر : ۱۳۵۷۱۰
صراط: به نقل از دفتر معظم له، آیت الله صافی گلپایگانی صبح امروز در دیدار با توفیقی سرپرست وزارت علوم و هیئت همراه، با توجه به نقش و جایگاه این وزارت‌خانه در تربیت دانشجویان، اظهار کرد: از نظر علمی باید سعی کنید دانشگاه‌های ما به بالاترین مراتب علمی رسیده و رشد و ترقی دانشگاه‌ها روز به روز بهتر شود که انشاء الله در دنیا نمونه باشند.

استاد عالی حوزه علمیه قم، با تأکید بر اهمیت تعلیم و تربیت در جوامع علمی اظهار کرد: باید در کنار مسئله علم، به اخلاق و جنبه‌های مذهبی هم توجه ویژه‌ای صورت گیرد که انشاء الله تعالی دانشجویان ما با دو بال علم و اخلاق بتوانند به قله‌های بلند علمی دسترسی پیدا کنند و برای اسلام و انقلاب، مایه افتخار و سربلندی باشند.

وی نقش اساتید را در تربیت دانشجویان بی‌بدیل خواند و افزود:‌ نسبت به علوم انسانی و دانشگاه‌ها باید حساسیت بیشتری به خرج داد و سعی نمائید از اساتید صالح، متخصص و متدین در تمامی زمینه‌های علمی استفاده نمائید.

مرجع تقلید شیعیان جهان تصریح کرد: مقاصد ما همان مقاصد اسلام است که امیدواریم دانشگاهیان، با رفع نواقص و مشکلات، بتوانند به مملکت اسلامی در دستیابی به این مقاصد بهتر و بیشتر خدمت کنند.

معظم له به فرصت محدود عرصه خدمت‌گزاری اشاره کردند و خاطرنشان کرد: البته این فرصت‌ها برای همه زودگذر است و باید از فرصت‌های بدست آمده به نحو اَحسن استفاده کرد و ما هم به شما و همکاران محترم حسن ظن داریم و دعا می‌کنیم که در این راه موفق باشید و بدانید که مسئولیت بسیار زیاد و وظیفه سنگینی دارید که انشاء الله تعالی بتوانید رضایت خاطر انور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم کنید.

منبع: تسنیم