۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸

تشریح دستاوردهای سفراخیر لاریجانی

در فرصت کوتاهی که در صربستان داشتیم مذاکرات موثری را با رئیس پارلمان، رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور انجام شد.
کد خبر : ۱۳۶۲۵۹
تشریح دستاوردهای سفر هیئت پارلمانی به صربستان توسط لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی در کنفرانسی مطبوعاتی در فرودگاه بلگراد، به تشریح دستاوردهای سفر دو روزه هیئت پارلمانی به صربستان پرداخت.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در راس هیاتی پارلمانی به صربستان سفر کرده بود، عصر دوشنبه هنگام ترک این کشور در فرودگاه بلگراد و در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های سفر خود پرداخت.

لاریجانی در این کنفرانس مطبوعاتی که با حضور معاون رئیس پارلمان و رئیس گروه دوستی پارلمانی صربستان برگزار شد، گفت: در فرصت کوتاهی که در صربستان داشتیم مذاکرات موثری را با رئیس پارلمان، رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور انجام شد.

وی با بیان اینکه در این سفر صحبت های خوبی درباره همکاری دوجانبه مطرح شد،اظهار داشت: در این سفر علاوه بر گفت و گو درباره گسترش روابط پارلمانی و روابط اقتصادی، درباره مسایل مهم بین المللی و منطقه ای تبادل نظر کردیم.

وی با بیان اینکه ایران و صربستان در بسیاری از امورات نظراتی نزدیک به هم دارند، تصریح کرد: برداشت این است که برای ایجاد ثبات و امنیت در دنیای امروز دو کشور نگاه نزدیک به هم دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این سفر صحبت هایی که از سوی رئیس جمهور صربستان مطرح شد نکات مهمی در بر داشت و امیدواریم گروهایی که در سطح پایین تری هستند پیگیر موضوعات مطرح شده باشند، به همین دلیل از رئیس پارلمان صربستان برای حضور در ایران دعوت کردیم تا زمینه تکمیل موضوعات مطرح شده در این سفر فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر نتیجه عملی مذاکرات برای گسترش روابط با صربستان، تاکید کرد: در این دیدارها درباره راهکارهای عملی گسترش روابط و همکاری ها صحبت شد که قرار است پیگیری شود.

در ادامه این نشست کنستانتین آرسنوویچ معاون رئیس پارلمان صربستان گفت: با کمال افتخار باید اعلام کنم در این گفت و گوها درباره جزئیات همکاری به تفاهماتی رسیدیم .

در ادامه این نشست میلان لاپچویچ رئیس گروه دوستی پارلمانی صربستان با جمهوری اسلامی ایران، با تشکر از حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه در این کشور، گفت و گوهای دو جانبه را سازنده و الهام بخش توصیف کرد و گفت: گروه دوستی پارلمانی صربستان – ایران همتایان خود در مجلس شورای اسلامی ایران را دعوت کردند تا با حضور در صربستان راهی برای توسعه همکاری های پارلمانی فراهم شود.

لاپچویچ با بیان اینکه سطح روابط تجاری دو کشور ایران و صربستان سطح پایینی قرار دارد، تصریح کرد: باید برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور و برای کسب ارتباط نحوه تصویب قوانین در صربستان و اتحادیه اروپا جلسات مشورتی داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که گروه های دوستی پارلمانی موتور توسعه روابط دو کشور در زمینه سیاسی و اقتصادی باشند.
منبع: فارس