۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴

تشریح اهداف سفر لاریجانی به ارومیه

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب مبنی بر وحدت گفت: برخی نگاه‌های کشورهای منطقه مشرب و نظر ما در موضوع وحدت را تغییر نمی‌دهد.
کد خبر : ۲۱۹۷۵۰
صراط: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به ارومیه در جمع خبرنگاران در سخنانی ضمن تشریح اهداف سفرش به استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه گفت: اولا لازم است، عرض سلام به مردم آذربایجان غربی داشته باشم. امروز برای ما توفیقی است که خدمت آنها شرفیاب شوم.
 
وی افزود: قرار است در این سفر از نزدیک در مورد شرایط توسعه‌ای استان با آقای استاندار و نمایندگان مجلس جلسه‌ای داشته باشیم البته درباره مسائل فرهنگی استان هم با امام جمعه استان و همکارانشان بحث‌هایی داریم، همچنین مباحث امنیتی نیز در این جلسات مطرح می‌شود.
 
لاریجانی تصریح کرد: قرار است در این سفر در کنفرانس وحدت هم شرکت کنیم که امیدواریم در مجموع بتوانیم تصویر روشنی از شرایط استان پیدا کنیم، مخصوصا الان که در فصل بودجه هم قرار داریم، نیازمند بررسی شرایط استان هستیم لذا قصد داریم از این فرصت در استان آذربایجان غربی استفاده کنیم تا ببینیم در گام بعدی برای توسعه استان چه قدم‌هایی می‌توان برداشت.
 
رئیس مجلس همچنین اظهار داشت: البته استان آذربایجان غربی به خصوص بحث دریاچه ارومیه یکی از دغدغه‌های ما در مجلس است که جلساتی هم برای حل این مسئله داشته‌ایم اما قصد داریم در این سفر از نزدیک ببینیم که چه کارهایی انجام شده و چه کارهایی می‌شود تا کار را بتوانیم سامان دهیم. یکی از مسائلی که به شدت ذهن ما را درگیر کرده، احیای دریاچه ارومیه است، دریاچه‌ای که می‌تواند اثرات محیط زیستی و هم اثرات توسعه‌ای برای استان داشته باشد.
 
وی در همین زمینه تصریح کرد: طبعا نحوه توسعه صنعت و کشاورزی در استان و توجه به مشکلات دامداران و کشاورزان برای این مقطع حرکت انقلاب، خیلی مهم است لذا می‌خواهیم در این سفر آنها را بررسی کنیم.
 
رئیس مجلس در پاسخ به این سوال که به نظر شما وحدت در سایه چه مسائلی به دست می‌آید؟ گفت: البته این هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در استان آذربایجان غربی بین اقوام، ادیان و مذاهب مختلف جزو متن تفکر اسلامی است و به همین دلیل در قرون مختلف هم اقوام مختلف با هم زندگی مسالمت‌آمیزی داشتند و هم مذاهب مختلف این‌گونه بوده‌ند.
 
وی با بیان اینکه تربیت اسلامی باعث نزدیکی اقوام و مذاهب به یکدیگر می‌شود، افزود: این شرایطی که در دهه‌های اخیر گاهی تضادهایی را در منطقه می‌بینیم، یکی از عواملش ورود جریانات خارجی است که این سبک زندگی هم‌زیستی مسالمت‌آمیز را قصد داشت که بر هم بزند البته در بعضی جاها توفیقاتی برای بر هم زدن داشته‌اند اما در کل رویکرد جمهوری اسلامی، وحدت به عنوان پایه حرکت است و بنده به دلیل اهمیت کنفرانس وحدت قصد داشتم با برنامه‌ریزی برای شرکت در آن حضور یابم.
 
لاریجانی همچنین به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب مبنی بر وحدت بین فرق مختلف اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری روز گذشته فرمودند که موضوع وحدت یکی از گفتمان‌های اصلی انقلاب ماست و در جمهوری اسلامی این پیگیری خواهد شد، هر چند که ممکن است دیگران در منطقه گاهی نگاه‌های دقیقی به این موضوع نداشته باشند اما این موضوع مشرب ما را تغییر نمی‌دهد.
منبع: تسنیم
برچسب ها: لاریجانی ارومیه