۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۹

اظهارات‌ابوترابی‌پیرامون تلاش‌خصمانه غرب

نایب رئیس مجلس می‌گوید: غرب امروز با توسل به تکنولوژی و علم خود، به بشر ستم می‌کند و تلاشش این است که ما به علم و فناوری دست نیابیم.
کد خبر : ۱۳۶۵۰۲
صراط: محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در اختتامیه هفتمین همایش ملی نخبگان که در پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود، طی سخنانی با اشاره به یاد و خاطره اسرا و ایثارگران از جمله شهید ستاری و شهید عباس دوران اظهار داشت: از نظر قرآن، علم و دانش به تنهایی سعادت انسان را در آخرت رقم نمی‌زند و همانطور که قرآن فرموده است، در آخرت تعداد کسانی که از علم خود احساس انزجار می‌کنند کم نیستند به طوری که فرموده، ممکن است دیگران فردی را عالم فرض کنند اما آنها بر ساعت‌های عمر خود حسرت می‌خورند.

وی با بیان اینکه برخی از حاملان علم را قرآن به حمار تشبیه می‌کند، گفت: این افراد علم‌شان باری است که بر روی دوش آنها قرار دارد اما از آن بهره‌ای نمی‌برند.

نائب رئیس مجلس ادامه داد: اگر انسان تمام اندیشه و علمش از چارچوب بدن فراتر رود و با ایمان و دل ارتباط برقرار کند، قطعا به سعادت دست می‌یابد.

ابوترابی‌فرد با اشاره به نقش علم و دانش در زندگی افرادی مانند شهدای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اگر افرادی مانند شهید دوران و شهید ستاری به شخصیت‌های ملی تبدیل شدند، برای آن است که علم‌شان را از بدن و جسم فراتر بردند.

وی در ادامه گفت: وقتی دانش از جنس علم "باسم‌ الرب" و نه "باسم‌النفس" شد، آن علم با ایجاد پیوند با خدا، شخص را در مقام عبودیت قرار می‌دهد.

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: این عالم است که انقلاب اسلامی را در ایران خلق می‌کند و این قدرت است که به واسطه ارتباط با خدا برای انسانی که از علم استفاده می‌کند، فراهم می‌شود.

ابوترابی‌فرد افزود: خوشا به حال کسانی که از قلم دانش را فرا می‌گیرند و آن را در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه غرب امروز با توسل به تکنولوژی و علم خود، به بشر ستم می‌کند و تلاشش این است که ما به علم و فناوری دست نیابیم، تصریح کرد: آنها می‌خواهند اگر ما به علم و فناوری دست یافتیم، آن را در حوزه‌هایی مانند اقتصاد گسترش ندهیم و تمام تلاش خود را در این مسیر انجام می‌دهند.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: مهمترین مسئله در این بین این است که دانش و علم به سمت طغیان نرود و شما نخبگان مراقب باشید زیرا اگر دنیای خوبی می‌خواهید، باید دانش و علم خود را جز با خدا پیوند نزنید و علم خود را باسم‌الرب کنید.
منبع: تسنیم
برچسب ها: غرب قرآن شهید صراط