۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۴
ملاله برنده جایزه نوبل صلح نشد؛ طالبان خوشحال شد

شادی در پاکستان به خاطر "نبردن" نوبل!

یکی از اعضای گروه تحریک طالبان پاکستان نهم اکتبر 2012 در مینگورا ، در دره سوات (منطقه ای در شمال غربی پاکستان) گلوله ای به سر این فعال نوجوان شلیک کرد.
کد خبر : ۱۳۶۶۸۹
طالبان پاکستان روز جمعه از این که ملاله یوسف زای ، نوجوان پاکستانی فعال حقوق بشر و حقوق کودکان و عضو کمپین تحصیل دختران ، برنده جایزه نوبل صلح 2013 نشد ، ابراز خرسندی کردند.

شهیدالله شهید ، سخنگوی طالبان پاکستان گفت : « ما از این که ملاله جایزه نوبل صلح امسال را به دست نیاورد بسیار خوشحالیم. قبلا هم گفته بودیم که او لیاقت این جایزه را ندارد. او هیچ کار مهمی انجام نداده است... این جایزه باید به مسلمانان واقعی که در دفاع از اسلام می جنگند ، اعطا شود.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از میرانشاه، یکی از اعضای گروه تحریک طالبان پاکستان نهم اکتبر 2012 در مینگورا ، در دره سوات (منطقه ای در شمال غربی پاکستان) گلوله ای به سر این فعال نوجوان شلیک کرد.

از آن پس ملاله جوایز متعددی به دست آورد، از جمله جایزه ساخاروف پارلمان اروپا که طالبان پاکستان به شدت از این تصمیم انتقاد کردند.

این نوجوان همچنین در فهرست برندگان جایزه نوبل صلح بود. اما این جایزه امروز به سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی اعطا شد