۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
مقایسه نقش برادر روحانی با همتایان پیشین + تصاویر

دوقلوهای به هم چسبیده و نچسبیده!

حضور فریدون در کنار رییس جمهور در همین مدت کوتاه به اندازه ای پررنگ بوده که همراهی دو برادر دوقلوی به هم چسبیده را به ذهن متبادر می کند.
کد خبر : ۱۳۷۱۵۰
"گروه سیاسی صراط" - چند روز بیشتر از تایید سمت رسمی حسین فریدون توسط سخنگوی دولت نمی گذرد. بر اساس اطلاعیه رسمی دفتر محمدباقر نوبخت، فریدون دستیار ویژه رییس جمهور است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، سمت فریدون در حالی بعد از دو ماه از آغاز به کار دولت و حضور او در تمامی جلسات هیات وزیران تایید شد که پیش از این، خود او همواره هرگونه پستی در دولت را تکذیب کرده بود.

حسین فریدون در میان تمامی همتایان پیشین خود، بالاترین پست را از برادرش دریافت کرده است. با این وجود تفاوت اصلی او با همتایان قبلی اش به یک مورد ویژه مربوط می شود.


محمد هاشمی در کنار برادرش

در سال 68 که اکبر هاشمی رفسنجانی به ریاست جمهوری رسید برادرش محمد هاشمی ریاست سازمان صداوسیما را بر عدهده داشت و تا سال 73 یعنی یک سال بعد از بعد از دولت دوم هاشمی در این سمت ماند. او سپس اولین پست دولتی از برادر را دریافت کرد و معاون اجرایی او شد. اما بعد از مدت کوتاهی، به وزارت امور خارجه رفت و در نهایت در پایان دولت ششم مسئولیت بازسازی مناطق جنگی را بر عهده گرفت و به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در اداره امور مربوط به بازسازی مناطق جنگ زده هم منصوب شد.

سیدمحمد خاتمی هم مانند هاشمی در دولت اول خود به برادرش سمتی نداد. اما در دولت دوم و از سال 80 تا 84 علی خاتمی را به ریاست دفترش منصوب کرد. علی خاتمی چهره ای غیررسانه ای بود و معروفیت خاصی به دست نیاورد. دیگر بردادر خاتمی، محمدرضا سمت دولتی از برادرش دریافت نکرده بود.


علی خاتمی و حسین فریدون در کنار محمد خاتمی و حسن روحانی


در سال 84 با پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات برادر او داود احمدی‌نژاد، به ریاست بازرسی نهاد ریاست جمهوری رسید. اما اختلافات او با رییس جمهور کم کم آغاز شد و از ماجرای علی کردان به اسفندیار رحیم مشایی کشید و سرانجام با استعفای او در سال 87 به فرجام رسید.


داود و محمود احمدی نژاد

برادر احمدی نژاد دو تفاوت عمده با برادران خاتمی و هاشمی داشت. اول اینکه او از رییس جمهور بزرگتر بود و دوم اینکه بعد از دوران ریاست جمهوری برادرش با او همکاری ندارد.

در این میان اما حسین فریدون نقش ویژه ای برای برادرش ایفا می کند. او ابتدا هر گونه داشتن سمتی در دولت را رد کرده و گفته بود "در دولت مسئولیتی را بر عهده ندارم" و حتی در پاسخ به سوالی درباره شایعه انتصابش به ریاست بازرسی نهاد ریاست جمهوری گفته بود "چنین حکمی برای ما من صادر نشده است و بحثی هم درباره واگذاری سمت جدید به من وجود ندارد."



با این وجود با گذشت دو ماه از شروع به کار دولت در نهایت نوبخت سمت دستیار ویژه رییس جمهور را برای او تایید کرد تا احتمالا ویژه ترین سمت برادران رییس جمهور تا کنون نصیب او شده باشد.

اما فرق عمده فریدون با همتایان قبلی اش حضور همیشگی او در کنار برادر بزرگتر است. فریدون تقریبا در تمامی مجالس رسمی و غیررسمی در کنار روحانی حضور دارد. این حضور در مورد همتایان قبلی او دیده نمی شود. به سختی می توان چند عکس متفاوت از اکبر هاشمی در کنار برادرش، محمد خاتمی در کنار برادرش و محمود احمدی نژاد در کنار برادرش در رسانه ها و مجالس رسمی یافت در حالی که حسین فریدون در همین مدت کوتاه بارها و بارها به عمکاسان خبری رسانه ها سوژه لازم را داده است.

حضور فریدون در کنار رییس جمهور در همین مدت کوتاه به اندازه ای پررنگ بوده که همراهی دو برادر دوقلوی به هم چسبیده را به ذهن متبادر می کند؛ حتی اگر او فریدون باشد و برادرش روحانی.

با این وجود معلوم نیست که چرا او در اوایل کار دولت هرگونه سمتی را تکذیب می کرد. برخی منابع از وجود اختلاف نظرهایی میان او و برخی مدیران دولتی برای تعیین سمت فریدون نیز خبر داده بودند.






















نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۳۰ مهر ۱۳۹۲
۷۷
۷۱
تبليغات اتتخاباتي "من از نزديكانم در پستها استفاده نمي كنم" !!!
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
از نزدیکان استفاده نکرد از بستگان استفاده کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اون زمان تبلیغات بود دیگه خرشون از پل گذشته
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۲
۲۲
۱۴
چرا عکسهای دو قلوهای سبورجیان نیست؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۳۰ مهر ۱۳۹۲
۱۲
۲۱
این سبک تیترها خیلی تکراری شده اگه ممکنه راجع به سریالها و ورزش و اوضاع منطقه و جهان و موضوعات علمی و تاریخی تیتر بذارید
یالا یالا
ما تیتر میخوایم یالا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۳۰ مهر ۱۳۹۲
۲۰
۲۳
پس محمود و داوودشان کجایند؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۲
۴۳
۱۳
آدم برادر رییس جمهور داشته باشه مگه ولش می کنه باید بهش بیشتر هم بچسبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۳۰ مهر ۱۳۹۲
۳۴
۱۷
بيخيال برادر همه از دوستان هستند بي خيال مشكلات مردم