۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷

آیت‌الله‌جوادی:بایدامام عصرخودرابشناسیم

یکی از مراجع تقلید گفت: بهترین مفسران قرآن کریم(ع) ائمه اطهار و اهل بیت(ع) هستند.
کد خبر : ۱۳۷۳۸۰
صراط: آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره امام سجاد(ع) با ابراز خرسندی از برگزاری این کنگره، گفت: ائمه اطهار و اهل بیت (ع) والاترین و بهترین مفسران قران کریم هستند.

این مفسر قران کریم افزود: در کنگره امام سجاد(ع) باید به جایگاه اهل بیت(ع) به ویژه این امام معصوم در تفسیر قرآن کریم نیز توجه خاصی شود به خصوص در تفاسیر قرآن کریم از صاحب قرآن نیز سخن گوییم، هرچند تفسیر قران به معنای شرح یک کتاب نیست.

جوادی‌آملی خاطرنشان کرد: انسانی که خلیفه‌الله باشد می‌تواند به تفسیر قرآن کریم بپردازد و خلیفه‌الله کسی است که به علم الهی آگاه است و در این جا باید بگوئیم اهل بیت(ع) مفسران واقعی قرآن کریم هستند.

وی با اشاره به بخش‌هایی از تفاسیر قرآن کریم توسط اهل بیت(ع) بیان کرد: اگر امام سجاد(ع) نیز همچون دیگر معصومان فرصت داشت همانند امام باقر(ع) و امام صادق(ع) تفاسیر ارزشمندی از خود بر جای می‌گذاشت و احکام دین را از نگاه قرآن کریم ارائه می کرد.

این مرجع عالی قدر ادامه داد: ادعیه صحیفه سجادیه دارای معارف فراوانی است و ایشان در دعاهای فراوان، انسان واقعی و خلیفه الله را معرفی کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت شناخت امام عصر خود، گفت: خداوند نعمت ولایت را به بشریت ارزانی داشت و باید قدردان این نعمت ارزشمند باشیم، به ویژه اینکه باید امام عصر خود را بشناسیم و اگر کسی او را نشناخت و قدردان این نعمت نبود از انسان بودن خارج می شود.

جوادی آملی عنوان کرد: مساله شفاعت نیز دارای اهمیت فراوانی می باشد و چون اهل بیت(ع) نزد خداوند عزت دارند ما به انها توسل می کنیم و انان نیز شیعیان خود را مورد شفاعت قرار می دهند.

وی تصریح کرد: باید حقیقت معارف قرآن را دریابیم و امام سجاد(ع) به خوبی این مساله را مورد توجه قرار داده است و لازم است در خصوص این شخصیت بزرگوار تلاش شود.

منبع: ایسنا