۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
بعد از فوتبال تخلف به بسکتبال هم سرایت کرد

ابهام در کناره‌گیری تیم رییس سازمان لیگ

کاله مازندران که مدیرعامل آن رئیس سازمان لیگ است، تیمش برای چندمین بار پیاپی به لیگ برتر صعود می‌کند، اما نمی‌دانیم چرا در لیگ برتر حاضر نمی‌شوند و آن وقت تیم دیگری را که سابقه‌ای هم نداشته است، جای آن می‌آورند.
کد خبر : ۱۳۸۲۷۵
صراط: دبیر هیئت بسکتبال فارس گفت: حذف «ب.آ» از لیگ برتر خارج از مسائل ورزش بود و مسئولان فدراسیون بحث های دیگری را دخیل کردند.

مجید خیراتی در مورد عدم دادن مجوز به تیم بسکتبال «ب.آ» برای حضور در لیگ برتر اظهار داشت: این بحث خارج از مسائل ورزش بود و مسئولان فدراسیون بسکتبال موضوعات دیگر را به میان آوردند. سه تیم بعد از مهلت مقرر اعلام آمادگی کردند و قرار شد در جلسه رای گیری شود. در مورد ذوب‌آهن و همیاری زنجان رای گیری صورت گرفت اما نوبت ب.آ که شد اجازه این کار را ندادند.

وی ادامه داد: سلیمانی، رئیس سازمان لیگ گفت که سابقه شیراز در لیگ برتر خوب نیست و در سال های گذشته لیگ را نیمه کار رها کرده‌اند. این صحبت‌ها از اینجا نشات می‌گیرد که سلیمانی مدیرعامل کاله است و با شرکت ب.آ رقیب تجاری محسوب می‌شوند و نمی‌خواهد که رقیبش در لیگ باشد.

دبیر هیئت بسکتبال فارس، عنوان کرد: مشحون هم در صحبت های خود توهینی به بسکتبال فارس انجام داد که قطعا این موضوع را پیگیری می‌کنیم. او گفت زمانی علی جعفری نماینده بسکتبال شیراز 25 میلیون ورودی لیگ را با فیش جعلی به فدراسیون فرستاد و سابقه شیراز را خراب کرد، اما سوال من این است که چرا آن زمان این موضوع را پیگیری و از این فرد شکایت نکردید و حالا مطرح می‌کنید؟ چه دلیل داشت که این موضوع را پیگیری نکردید؟

وی ادامه داد: من حتما این موضوع را از حراست اداره کل ورزش و جوانان فارس پیگیری می‌کنم که چرا فدراسیون بسکتبال یک تخلفی را دیده، اما پیگیری نکرده است. شاید پای خودشان هم در این میان گیر بوده که کاری انجام نداده‌اند.

خیراتی گفت: مشحون بسکتبال فارس را با آن سابقه با زنجان مقایسه می‌کند. من احترام زیادی برای بسکتبال زنجان قائلم، اما هرکسی می‌داند که افتخارات فارس قابل مقایسه با زنجان نیست و متاسفم که رضا مشحون، مدیر تیم‌های ملی هم هنوز بازیکن شیراز را به نام مشهد می‌شناسد.

وی تاکید کرد: رئیس سازمان لیگ و رئیس فدراسیون بسکتبال حرف‌های متناقض زیادی در جلسه زدند. پیش از جلسه به ما گفتند که در جلسه قرعه کشی حاضر شوید، اما وقتی رفتیم این اتفاق افتاد و شیراز را حذف کردند. مشحون بارها با اداره کل ورزش و جوانان فارس تماس می‌گرفت که چرا تیم‌داری نمی‌کنید، اما حالا می‌گویند سابقه شیراز خوب نیست.

دبیر هیئت بسکتبال فارس عنوان کرد: کاله مازندران که مدیرعامل آن رئیس سازمان لیگ است، تیمش برای چندمین بار پیاپی به لیگ برتر صعود می‌کند، اما نمی‌دانیم چرا در لیگ برتر حاضر نمی‌شوند و آن وقت تیم دیگری را که سابقه‌ای هم نداشته است، جای آن می‌آورند.
منبع: فارس