۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹

سؤال‌ازجنتی درباره مؤسسه سینمای مقاومت

با توجه به حواشی ایجاد شده در خصوص لغو مجوز تأسیس مؤسسه سینمایی مقاومت و انقلاب اسلامی،کمیسیون فرهنگی مجلس از وزیر ارشاد در این خصوص سؤال کرد.
کد خبر : ۱۳۸۹۳۹
صراط: در پی اتفاقات اخیر و دستور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی لغو مجوز موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی و توضیحاتی که پس از آن جواد شمقدری مبنی بر ایجاد چنین موسسه‌ای بنا به دستور کتبی مقامات عالی رتبه کشور بوده است، کمیسیون فرهنگی مجلس برای بررسی جوانب مختلف این موضوع وارد عمل شد و از وزیر ارشاد طرح سوال کرد.

براساس این گزارش، طرح سوال از وزیر ارشاد روز گذشته در قالب نامه‌ای به جهت روشن شدن دلایل تعطیلی این موسسه  انجام شده است و نمایندگان کمیسیون فرهنگی در انتظار ارائه مستندات حقوقی وزیر ارشاد برای چنین تصمیمی هستند.

موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی در ماه‌های پایانی وزارت سید محمدحسینی به ثبت رسید و پس از آن جمال شورجه به عنوان رئیس هیات مدیره، مهدی عظیمی میرآبادی به مدیرعامل و عضو هیات مدیره و علیرضا عاقل زاده به عنوان خزانه‌دار و عضو هیات مدیره انتخاب شدند که علی جنتی در اعتراض به حضورش به عنوان یکی از اعضای هیات امنا حکم به تعطیلی این موسسه داد.
منبع: فارس