۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
صدها تظاهرکننده کنيايي خواستار مبارزه شديدتر با متجاوزان به عنف شدند

تظاهرات پس‌از تجاوز 6مرد به دختر 16ساله

صدها تظاهرکننده کنیایی روز پنجشنبه در نایروبی مجازات عاملان هتک حرمت یک دختر 16 ساله و همچنین پایان مصونیت علیه عاملان این قبیل خشونت ها را در کنیا شدند.
کد خبر : ۱۳۹۵۲۱
صراط: از یک ماه پیش و بعد از فاش شدن ماجرای این دختر نوجوان که فقط با نام کوچک اولیز معرفی شده است خشم مردم کنیا به شدت افزایش یافت.
به گزارش مطبوعات کنیا ، شش مرد پس از تعرض به این دختراو را کتک زدند و داخل گودالی انداختند . این دختر از مراسم ترحیم پدربزرگ خود در غرب کنیا باز می گشت که متجاوزان به او حمله کردند و او را مورد تعرض قرار دادند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نایروبی ، به نوشته مطبوعات، ای دختر برخی از متجاوزان را می شناخت و ساکنان نیز سه مظنون را به پلیس معرفی کرده اند. اما پلیس این افراد را بعد از بازداشت شدن سریعا آزاد کرد.
هیچ پیگرد قضایی تاکنون در چارچوب این پرونده آغاز نشده است. این دختر نوجوان از زمان این حادثه در صندلی چرخدار است و به ستون فقرات وی به شدت آسیب دیده است.
تظاهرکنندگان تا مقر ستاد کل پلیس راهپیمایی کردند و طوماری را به امضای یک میلیون و 300 هزار نفر از شهروندان این کشور رسیده بود برای تشدید مجازات علیه متجاوزان به عنف به این محل تحویل دادند.