۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
سردار دهقان در مراسم تودیع و معارفه جانشین وزارت دفاع:

استانداردسازی‌های دوگانه قدرت‌ها را نمی‌پذیریم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: انقلاب اسلامی ایران نظام شاهنشاهی 2500 ساله را واژگون و یک نظام الهی را جایگزین کرد و نظام سلطه را به مبارزه طلبید و هنوز هم این جنگ بین ایران و نظام سلطه ادامه دارد.
کد خبر : ۱۴۰۰۵۱
صراط: سردار حسین دهقان در مراسم تودیع و معارفه جانشین وزارت دفاع با بیان اینکه 13 آبان اثری ماندگار در تاریخ ملت ایران بر جای گذاشت، افزود: روز 13 آبان روز تبعید امام راحل به ترکیه و نقطه آغازی بر انقلاب اسلامی ایران در فرامنطقه بود.

وی با بیان اینکه تبعید امام زمینه را برای ساخت یک نظام الهی به وجود آورد، اظهار داشت: امروز همه جهانیان به قدرت و نفوذ نظام اسلامی ایران اذعان دارند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای با بیان اینکه ذات انقلاب اسلامی ایران ضداستکباری و استبدادی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران نظام شاهنشاهی 2500 ساله را واژگون و یک نظام الهی را جایگزین کرد و نظام سلطه را به مبارزه طلبید و هنوز هم این جنگ بین ایران و نظام سلطه ادامه دارد.

دهقان با بیان اینکه طی سه دهه گذشته نظام سلطه مدام به دنبال پیاده کردن راهبردهای خود عیله انقلاب اسلامی ایران با انواع ترور، بمبگذاری و ... بوده است، اضافه کرد: در مقابل ملت بابصیرت ایران اسلامی با حضور آگاهانه در تمام صحنه ها در مقابل نظام سلطه ایستاده است.

وی با بیان اینکه روحیه مقاومت در بین ملت ایران نهادینه شده است، تاکید کرد: هشت سال دفاع مقدس پیامدهای بسیار خوبی برای ملت ایران داشت و به ما آموخت ملتی که به داشته‌های خود ایمان و باور داشته باشد می‌تواند با اراده مسیر اصلی خود را طی کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه ملت ایران در دوران دفاع مقدس به تنهایی در مقابل استکبار جهانی و نظام سلطه ایستاد، گفت: ملت ایران با توکل بر خدا و باورمندی بر نصرت الهی توانست هشت سال دفاع مقدس را با پیروزی پشت سر بگذارد و رزمندگان اجازه ندادند کوچکترین بخش کشور به دست دشمنان بیفتد  و استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت سیاسی کشورا را حفظ کردند.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع به رغم تمام تحریم‌ها در کوران جنگ توانست تمام نیازمندی‌های دفاعی رزمندگان در جبهه‌ها را تامین کند، تاکید کرد: امروز با تجربه گرانسنگی که از دروان دفاع مقدس آموختیم صنعت دفاعی کشور به رشد و پیشرفت فوق العاده ای رسیده است.

دهقان تاکید کرد: امروز وزارت دفاع با افتخار تمام الزامات دفاعی را از ایده تا محصول بدون اتکا به غیر‌ تولید می‌کند و به رغم تمام محدویت‌ها رشد صنعت دفاعی ایران روزافزون است و متخصصان صنعت دفاعی ایران با تلاش شبانه روزی صنایع دفاعی را به مرزخودکفایی رسانده اند.

وی با بیان اینکه ملت ایران با گذشته درخشان و آمادگی بسیار بالا با شتاب در حال رشد و پیشرفت هستند، گفت: امروز نظام اسلامی ایران الگوی تمام کشورهای اسلامی و آزادیخواه شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه در تمام ابعاد به نقطه‌ای از بازدارندگی قابل قبول در عرصه دفاعی رسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: اگر دشمنان اقدامی علیه ایران انجام نمی‌دهند به این دلیل است که توانایی ملت ایران را در هشت سال دفاع مقدس دیدند.

وی با بیان اینکه امنیت ایران تضمین شده است، گفت: وزارت دفاع با درک درست از شرایط داخلی و خارجی به دنبال بازداندگی موثر در مقابل دشمنان است.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال 92 به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: حماسه سیاسی با حضور دشمن شکن ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری رقم خورد و پاسخ دندانشکنی به تمام اتهاماتی بود که طی هشت سال گذشته دشمنان به نظام اسلامی زدند.

وی با بیان اینکه دشمنان پذیرفته‌اند ملت ایران با صلابت مسیر خود را طی 35 سال گذسته طی کرده و می‌کنند، گفت: هیچ عاملی نمی‌تواند ملت ایران را از راه اصلی خود که همان مقاومت است خارج کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه حرکت نظام اسلامی ایران ثابت و با یک جهت گیری مشخص است، گفت: این دشمنان نظام اسلامی هستند در خصوص ‌مسائل مختلف باید نسبت خود را با ایران مشخص کنند.

دهقان با بیان اینکه ملت ایران نه زیر بار ظلم میرود و نه ظلم می‌کند، گفت: ملت ایران تحت هیچ شرایطی از مواضع خود کوتاه نمی‌آید لذا نظام سلطه یا باید مواضع به حق ایران را پذیرفته یا مقابله ایران اسلامی با نظام سلطه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دشمنان خودشان میدانند که نظام جمهوری اسلامی قابل براندازی نیست، تاکید کرد: ‌‌امروز نظام جمهوری اسلامی ایران از چنان تاثیرگذاری برخوردار است که نظام سلطه را وادار به رسمیت شناختن این قدرت ساخته است.‌

وزیر دفاع با بیان اینکه دشمنان فکر می کنند با تحریم می توانند ملت ایران را وادار به پذیرش خواسته های خود کنند، گفت: امروز در سر میز مذاکره موضعمان از سر قدرت است‌.

وی به بحث انرژی هسته‌ای و مخالفت ها و سیاست های دوگانه غرب در این خصوص اشاره کرد و گفت: ملت ایران هیچگاه استانداردسازی‌های دوگانه قدرت‌ها نمی‌پذیرد به نحوی که رژیمی جعلی در منطقه خاورمیانه زرادخانه هسته‌ای داشته باشد ولی سایر کشورها با رعایت تمام قوانین بین‌المللی حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را نداشته باشد.

دهقان با بیان اینکه نظام سطله و غرب نمی‌تواند برای داشتن و نداشتن کشورهای در خصوص انرژی هسته‌ای تصمیم بگیرند، گفت: تمام کشورهای عضو npt می توانند انرژی صلح آمیز هسته ای داشته باشند و براساس پروتکل های پذیرفته شده فعالیت کنند.

در پایان این‌ مراسم از خدمات سردار مجید بکایی در طول دوران خدمت در وزارت دفاع تقدیر شد و امیر حاتمی به عنوان جانشین وزیر دفاع معرفی شد.