۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
آیت الله نوری‌همدانی:

امنیت ایران ناشی از فداکاری مردم است

یکی از مراجع تقلید با اشاره به طولانی شدن مذاکرات هسته‌ای گفت: آمریکا با بهانه‌های مختلف سعی دارد اجازه دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای را ندهد.
کد خبر : ۲۲۹۰۵۱
صراط: آیت الله حسین نوری‌ همدانی ظهر امروز در دیدار با افسران ارشد دافوس و همتا پروری نیروی انتظامی با اشاره به اینکه خداوند به انسان‌ها خلقت خاصی داده است اظهار کرد: پس از خلقت انسان‌ها خداوند هدایت خاصی را برای آنها در نظر می‌گیرد تا در مسیر درست بتوانند حرکت کنند.
 
وی افزود: آثار هدایت خداوند را می‌توان در عالم جمادات، نباتات و حیوانات و انسان‌ها مشاهده کرد که هر موجودی در مدار مشخص خود حرکت می‌کند.
 
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه برای راهنمایی و هدایت انسان‌ها خداوند پیامبران و ائمه اطهار (ع) را به میان آنها فرستاد گفت: انسان‌ها دارای اراده، حسن انتخاب، آزادی و اختیار هستند و پس از حضور ائمه اطهار (ع) می‌توانند در مسیر الهی فعالیت کنند.
 
آیت الله نوری‌همدانی تصریح کرد: انسان‌ها دارای قوه عقل و اختیار هستند که خداوند در قرآن کریم آنها دارای ارج و قرب دانسته که پس از خداوند، پیامبران و ائمه اطهار (ع) دارای عزت هستند.
 
وی با اشاره به اینکه ایمان نقش تاثیر گذاری دارد گفت: اصل ایمان به خداوند ارزش مهم، نقش آفرین و تاثیرگذار محسوب می‌شود و نمونه ایمان و باور الهی را می‌توان در مردم ایران در زمان انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی مشاهده کرد.
 
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انقلاب ایران تحول عظیمی را در جهان به وجود آورد زیرا که مردم دیگر کشورها پس از انقلاب ایران با اتکا به خود باوری و بیداری اسلامی که موج آن توسط رهبری امام خمینی (ره) در ایران به وجود آمد توسط قدرت‌های استکباری به پا خواسته‌اند که پیش از انقلاب مردم ایران جرات مبارزه با مستکبران را نداشتند.
 
آیت الله نوری‌ همدانی با بیان اینکه امنیت ایران در سطح منطقه مثال زدنی است گفت: امنیت ایران نشانه فداکاری زنان و مردان مومنی است که در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند.
 
وی بیان کرد: فداکاری برای مومنان یک امر عادی تلقی می‌شود زیرا که مومنان با اتکا به باور الهی حاضرند جان خود برای حفظ اسلام و کشور فدا کنند.
 
این مرجع تقلید با اشاره به اطاعت و پیروی برخی از افراد از کشورهای غربی گفت: کسانی که با جوامع غربی ارتباط دارند و از آنها اطاعت می‌کردند را در زمان پیش از انقلاب روشنفکر می‌خوانند و طلاب و روحانیون و مردمی که خواستار حکومت اسلامی بودند به نام متحجر در جامعه شناخته می‌شدند.
 
آیت الله نوری‌همدانی تاکید کرد: امام خمینی (ره) چهره واقعی مستکبران را به مردم جهان نشان داد که همین امر سبب تضعیف قدرت آنان شد.
 
وی با اشاره به اینکه کشورها‌ی آمریکایی، فرانسه، انگلیس ابر قدرت نیستند بلکه مستکبر هستند گفت: مذاکرات هسته‌ای تنها برای دستیابی مردم به حق طبیعی‌شان است اما آمریکا با بهانه‌های مختلف سعی دارد این اجازه را به ملت ایران ندهد، اما باید آمریکا به این نکته توجه کند که مردم ایران او را به خوبی می‌شناسند.
 
استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: آمریکا در زمان انقلاب از رژیم طاغوت حمایت می‌کرد و پس از انقلاب نیز با آغاز جنگ تحمیلی کشورهایی نظیر انگلیس، آلمان، فرانسه به صدام تجهیزات می‌رسانند که با یاری خداوند مردم ایران توانسته‌اند باز هم پیروز میدان باشند.
 
آیت الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه در زمان انقلاب مردم دچار فقر فرهنگی و اقتصادی بودند گفت: مردم در زمان انقلاب هزینه زندگی اشرافی رژیم طاغوت را پرداخت می‌کردند.
 
وی تصریح کرد: ولایت، قدرت نظامی، وحدت و پیروی از اسلام سبب شده تا امروز کشور ایران به عنوان یک کشور قدرتمند در جهان محسوب شود.

منبع: فارس