۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹

وزیر علوم پیام مجلس را درک نکرد

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به انتصابات اخیر در وزارت علوم گفت: انتصاب رای اعتماد نگرفته‌ها در وزارت علوم دهن‌کجی به مجلس است.
کد خبر : ۱۴۰۸۳۱

صراط:علیرضا کریمی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور ، گفت: نمایندگان با رای بالای خود  به وزرای پیشنهادی دولت در اولین جلسه رای اعتماد حسن نیت خود را به دولت نشان دادند و سه نفری که نتوانستند رای اعتماد بگیرند کسانی بودند که در فتنه عملکرد بدی داشتند.

وی تاکید کرد: این مساله نشان از این داشت که فتنه برای همه ملت جز مهمترین ملاک‌هاست.

وی با اشاره به انتصاب آقایان میلی‌منفرد و توفیقی توسط وزیر علوم، خاطرنشان کرد: انگار آقای وزیر پیام رای اعتماد نمایندگان را دریافت نکرده است و کسانی را با سوابق و عملکرد نامطلوب و مشخص در فتنه در پست‌های کلیدی و حساس وزارتخانه قرار داده است. اینکه آقای فرجی‌دانا شخصیتی را که نمایندگان به او رای عدم اعتماد داده‌اند در یکی از معاونت‌های محوری و کلیدی وزارت علوم قرار می‌دهد به نحوی دهن‌کجی به مجلس و نمایندگان است و این حرکت از مشی اعتدالی دولت به دور است.

کریمی در ادامه گفت: وقتی که دولت شعار اعتدال را سر داد ما انتظار داشتیم از نیروهایی در مدیریت‌های ارشد استفاده شود که حداقل سابقه این افراد با شعار اعتدال هم‌خوانی داشته باشد؛ نه اینکه به افرادی که خود نماد افراط هستند میدان داده شود تا هر آنچه که خود می‌خواهند انجام دهند. مثلا آقای توفیقی که نمی‌تواند رای اکثریت مردم را بپذیرد یا آقای میلی‌منفرد که عرصه را بر نظرات مخالف خود می‌بندد و فقط به همفکران خود اجازه فعالیت می‌دهند و اسم آن را آزادی بیان می‌گذارند.

این فعال دانشجویی در پایان گفت: از مجلس می‌خواهیم با اقتدار و قاطعیت از کیان دانشگاه محافطت کنند و از اینکه دانشگاه به دست کسانی که مخالف فضای نشاط سیاسی و پیشرفت علمی هستند، جلو گیری کنند.

منبع: تسنیم