۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳

قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی

قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی با افزایش ۳ دلاری نسبت به روز گذشته به ۱۳۱۱ دلار در هر اونس رسید.
کد خبر : ۱۴۱۲۱۵
صراط: پس از اینکه انتشار آمارهای امیدوار کننده از اقتصاد آمریکا نگرانی ها از احتمال تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو در سال جاری را مجددا تقویت کرد، طلا امروز در نزدیکی پایین ترین قیمت سه هفته اخیر معامله شد و در مسیر ثبت دومین هفته متوالی همراه با کاهش قیمت قرار گرفت.
نرخ رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم امسال به 2.8 درصد رسید که سریعترین نرخ رشد در سال جاری بود. نرخ رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم امسال به 2.5 درصد رسیده بود.
اکنون سرمایه گذاران در انتظار آمارهای مربوط به میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی آمریکا هستند تا بهتر بتوانند زمان تعدیل سیاست پولی فدرال رزرو را حدس بزنند.
رونالد لئونگ، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «در حال حاضر سود زیادی در بازار طلا وجود ندارد.» وی افزود: «همه منتظر آمار فرصت های شغلی بخش غیرکشاورزی امروز هستند. به نظر نمی رسد که اخبار زیاد خوبی برای بازار طلا در پیش باشد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در معاملات روز جمعه 3 دلار افزایش یافت و به 1311 دلار رسید که ناشی از کاهش ارزش سهام در بازارهای آسیایی بود.
قیمت طلا در طی هفته جاری 0.4 درصد کاهش داشته و در روز پنجشنبه برای لحظاتی به قیمت 1298 دلار و 31 سنتی که پایین ترین قیمت سه هفته اخیر بود رسید.
قیمت فلز زرد به دلیل نگرانی از تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا، از ابتدای امسال تاکنون حدود یک پنجم کاهش یافته است.
سرمایه گذاران معتقد بودند که جنگ بودجه طولانی مدت در واشنگتن در ماه اکتبر موجب جلوگیری از تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو تا سال آینده خواهد شد. اما آمارهای امیدوار کننده از رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا مجددا نگرانی ها از تعدیل این سیاست در نشست ماه دسامبر بانک مرکزی آمریکا را افزایش داده است.
منبع: تسنیم