۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۸

علاقه هندوها به سرمایه گذاری در ایران

رایزن بازرگانی ایران در هند گفت: ‌هندوستان از جمله کشورهایی است که علاقه‌ زیادی به سرمایه‌گذاری در ایران دارد‌.
کد خبر : ۱۴۲۴۲۵
صراط:  سیدمحمد آقازاده ظهر امروز در جلسه اعضای کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی لرستان و رایزن بازرگانی ایران در هند با بیان اینکه کشور هندوستان از جمله کشورهایی است که علاقه‌ زیادی به سرمایه‌گذاری دارد، اظهار داشت: از آنجا که لرستان جزو نخستین استان‌هایی است که فعالان اقتصادی‌ آن رایزنی بازرگانی‌شان را با بنده برقرار نموده‌اند، این استان را در اولویت کاری خود قرار می‌دهم.

وی افزود: به هر حال ما به صورت کلی وظیفه داریم، منافع ملی کشورمان را دنبال کنیم و هر جا احساس کنیم، این منافع به دست خواهد آمد، همه‌ تلاش‌مان را به کار می‌گیریم.

سیدآقازاده تصریح کرد: طبیعتاً یکی از حوزه‌هایی که در این میان اهمیت دارد، حوزه‌ بازرگانی و تعاملات اقتصادی است که در این زمینه به تجار ایرانی و لرستانی کمک می‌کنیم که شرکا و طرف‌های کاری‌شان را در کشور هند پیدا کنند.

آقازاده گفت: در وهله‌ اول به نظر می‌رسد، ضروری است، استانی چون لرستان اولویت‌های سرمایه‌گذاری‌اش را بشناسد و بر روی آنها تمرکز کند، تا به واسطه‌ این تمرکز و مشخص بودن اهداف، دستاوردهای بهتری حاصل شود.

رایزن بازرگانی ایران در هند افزود: البته صرف وجود ظرفیت‌های خاص کفایت نمی‌کند و باید مشخص شود، حجم کار چه میزان است و قرار است، اگر به عنوان مثال قرار است، محصول خاصی تولید شود، چه واحدهایی قرار است، این کار را انجام بدهند. 
منبع: فارس