۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
فراخوان سیدحسن نصرالله برای برگزاری پرشور عاشورای حسینی

عاشورای امسال احتمال تهدید وجود دارد

سید حسن نصر الله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنان خود در اجتماع عزاداران حسینی در شب عاشورا طی فراخوانی از اقشار مختلف مردم لبنان خواست تا امروز در مراسم عاشورای حسینی حضور گسترده و پررنگی داشته باشند.
کد خبر : ۱۴۲۵۰۳

صراط: سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم شب دهم محرم در ضاحیه جنوبی بیروت ضمن دعوت از مردم برای مشارکت گسترده در مراسم روز عاشورای حسینی گفت: خطر و انفجار ، ریختن خون‌های ما و خودروهای بمب گذاری شده نمی‌تواند ما را از حسین‌مان باز دارد.

نصر الله که سخنانش دیشب به طور مستقیم از شبکه خبری المنار لبنان پخش می شد، افزود: این تجربه در لبنان جدید است ولی در عراق از ۱۰سال پیش برادران دینی ما کشته می‌شوند، اما آیا ریختن خون آنها مانع از آن شده است تا مراسم عاشورا را برگزار نکنند؟ به هیچ وجه بر عکس نسبت مشارکت مردم بیشتر و بیشتر شده است.

نصر الله تاکید کرد: ما فردا خارج می‌شویم تا با رسول خدا همدردی کنیم و عشق خود را که اجر رسالت نبی بود نشان دهیم و می‌خواهیم که اندیسه‌ها و مواضع خود را بیان کنیم و اگر کسی می‌خواهد که ما را به خاطر محبت، حزن و موضع سیاسی ما مجازات کند این امری است که عقل و دین آن را رد می‌کند.

دبیر کل حزب الله افزود: ما با این روحیه از منازل خارج می‌شویم ما در سال های گذشته می‌گفتیم شایسته نیست که آب و هوا و گرسنگی و تشنگی بین ما و امام حسین(ع) فاصله بیاندازد.عاشورای امسال متفاوت از همه سالها است احتمال تهدید وجود دارد و همه تمام تلاش خود را خواهند کرد و همه همکاری خواهند کرد ولی ما فردا در لبنان با فضایی متفاوت وارد می‌شویم.

نصرالله تاکید کرد، راهپیماییی‌های فردا شاهد حضور گسترده متناسب با از خود گذشتگی‌ها و مقام ابی عبد الله الحسین و حضرت عباس و حضرت زینب (ع) خواهد بود.

وی گفت: خارج شدن مردم در روز عاشورا برای هیچ کسی تهدیدی نیست و هیچ کس را به  چالش نمی‌کشد.

منبع: فارس