۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲

مرسی به سلول انفرادی منتقل شد

منابع مصری گزارش دادند که «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر امروز پنج شنبه به سلول انفرادی خود در زندان برج العرب انتقال داده شد.
کد خبر : ۱۴۲۵۱۳
صراط: منابع مصری گزارش دادند که «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر امروز پنج شنبه به سلول انفرادی خود در زندان برج العرب انتقال داده شد.

به نقل از المصری الیوم، سرلشگر «احمد حلمی» معاون اول وزیر کشور در امور امنیتی گفت که اداره زندان‌ها امروز پنج شنبه مرسی را که به اتهام قتل تظاهرات‌کنندگان در مقابل کاخ الاتحادیه حبس شده است، به سلول انفرادی در زندان برج العرب منتقل کرد.
به گفته وی، انتقال مرسی پس از آن صورت گرفت که وی بر اساس قوانین زندان به مدت 10 روز تحت قرنطینه بهداشتی بود.
حلمی همچنین اظهار داشت که در تعامل با مرسی هیچ فرقی بین وی با بقیه زندانیان نیست و وضعیت جسمانی مرسی نیز خوب است و انتقال وی به سلول انفرادی در راستای اجرای قوانین زندان صورت گرفت و بنا به دستورات سرلشگر «محمد ابراهیم» وزیر کشور با همه زندانیان مطابق با قوانین زندان تعامل می‌شود.
یک منبع امنیتی نیز گفت که انتقال مرسی به سلول انفرادی به دلیل حفاظت از جان وی و عدم بوجود آمدن مشاجره و مشکلات با بقیه زندانیان صورت گرفته است.
مرسی دوشنبه هفته گذشته به همراه 14 تن از رهبران جماعت اخوان المسلمین در دادگاهی در آکادمی پلیس واقع در التجمع الخامس قاهره به اتهام تحریک به قتل تظاهرات‌کنندگان در مقابل کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه محاکمه شد و پس از آن بنا به دستور هیئت قضات دادگاه به زندان برج العرب در شهر اسکندریه انتقال داده شد.
دادگاه جنایی شمال قاهره به ریاست قاضی «احمد صبری یوسف» تصمیم گرفت که محاکمه مرسی و 14 تن از رهبران اخوان به روز 8 ژانویه(18 دیماه) موکول شود.
منبع: تسنیم