۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۷

نظر ذوالفقارنسب درباره بازی ایران و تایلند

کارشناس فوتبال ایران گفت: نباید بازی با یک تیم درجه دو آسیا ما را فریب بدهد.
کد خبر : ۱۴۲۵۸۵
صراط: بیژن ذوالفقارنسب در مورد پیروزی سه بر صفر ایران مقابل تایلند گفت: تیم ملی بازی متوسطی را با یک تیم درجه دو آسیایی برگزار کرد و علائمی از آمادگی و اعتماد به نفس نزد بازیکنان تیم ملی در همه خطوط دیده می‌شد و بازیکنان تسلط نسبی به مسابقه داشتند.

وی افزود: موقعیت خوبی بود که بازیکنان ایرانی‌الاصل فرصت بازی کردن پیدا کنند و حضور دانیل داوری بسیار مهم بود چرا که نیاز به رقابت درون دروازه تیم ملی کاملا احساس می‌شد. این دروازه‌بان باید هماهنگی و ارتباط کلامی بیشتری با خط دفاع پیدا کند و حضور او می‌تواند اعتماد و اطمینان بیشتری به خط دفاع ایران بدهد. قوچان‌نژاد و دژاگه نیز بار دیگر تاثیرگذاری خود را نشان دادند. بیت‌آشور و جهانبخش نیز اولین بازی‌های خود را برای تیم ملی انجام دادند و نشان می‌دهند که تیم ملی روزهای خوبی برای رقابت بیشتر بازیکنان با یکدیگر دارند.

ذوالفقارنسب در پاسخ به این سؤال که تیم ملی با تکیه بر نفرات ایرانی‌الاصل توانست عملکرد خوبی داشته باشد، خاطرنشان کرد: بازی‌های متوسط نباید فریبنده باشند. ما بازی‌های سختی در پیش داریم باید در بازی‌های تدارکاتی قوی‌تر با تیم‌های بهتر بتوانیم کیفیت اصلی بازیکنان را نظاره کنیم. غیر از اشکان دژاگه سایرین نتوانستند آن کیفیت فوق‌العاده را از خود ارائه کنند.

کارشناس فوتبال در مورد اینکه ایران نسبت به بازی قبل با تایلند توانست عملکرد بهتری ارائه کند، اظهار داشت: در این مسابقه تیم فرصت داشت تا روزهای بیشتری را کنار یکدیگر در فضایی آرام تمرین کند. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد، تایلند به عنوان یک تیم درجه دو آسیایی برای ما کاملا شناخته شده بود و با کسب نتیجه مقابل این تیم‌ها نباید معیارهای خودمان را برهم بزنیم.

وی در مورد اینکه آینده ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید، عنوان کرد: آینده تیم ملی در گرو برنامه‌ریزی صحیح و اردوهای مناسب برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی مناسب با تیم‌های بین‌المللی و درجه یک است. به طور مثال کره با تیمی مثل سوئیس بازی می‌کند و موفق می‌شود نتیجه بگیرد. باید نگاه واقع‌بینانه‌تری داشته باشیم و خودمان را برای حضور قدرتمند در مسابقات آینده آماده کنیم.
منبع: فارس