۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۲:۳۰

گاردن پارتی اشرف پهلوی + اسناد

اسناد ساواک حکایت از زدوبند و کارهای غیرقانونی چهارتن از نوچه‌های اشرف پهلوی دارد. آنان با حمایت او اقدام به برپایی گاردن پارتی نموده و با سرکسیه کردن رجال و مردم، پولهای دریافتی را به جیب می‌زدند.
کد خبر : ۱۴۳۱۶۳
صراط: اشرف پهلوی خواهر همزاد محمدرضا یکی از مشهورترین زنان فاسد دربار بود که با انجام کارهای خلاف قانون و اخلاق شهرتی جهانی داشت و عمده فعالیت‌هایش برای رسیدن به دو هدف خلاصه می‌شد، او به هیچ چیز بیش از مرد و پول علاقه نداشت. اشرف برای کسب پول به هر اقدامی دست می‌زد.

ساواک در گزارش‌های جداگانه‌ای به فساد اشرف و گاردن پارتی‌های او اشاره می‌کند.


به: 327 تاریخ‌ گزارش: 22/6/49

از: 20 ه‍ 5 شماره گزارش: 29709/20 ه‍ 5

موضوع: گاردن پارتی پارک فرح

پیرو: 29100/5/5/49

گردانندگان گاردن پارتی در پارک فرح چهارنفر از اشخاص مشروحه زیر می‌باشند که دارای سوابق خوب و روشنی نیستند و شایع نموده‌اند که این گاردن پارتی مربوط به والاحضرت اشرف پهلوی می‌باشد و روز جمعه 2/6/49 کارت‌ها به نام اینکه والاحضرت شرکت می‌نمایند بین مقامات مملکتی توزیع می‌نمایند ولی والاحضرت در جشن شرکت ننموده و فقط ندیمه معظم‌لها و تعدادی از رجال با بانوانشان شرکت می‌نمایند که به علت حضور تعداد زیادی از افراد ناصالح و اوباش تعدادی از مدعوین محل را ترک می‌نمایند.

گردانندگان عبارتند از:
اکبر قهاری
ایزدی (برادر رئیس دفتر والاحضرت)
محبی
منصور امیری

توضیح یکشنبه: قبلاً در مورد سوابق اکبر قهاری و چگونگی کسب اجازه برگزاری جشن ملی طی شماره معطوفی مراتب به استحضار رسیده است و تصور می‌رود عدم حضور والاحضرت به علت اطلاع از سوابق نامبردگان باشد.
توضیح چهارشنبه: برابر اطلاع ایزدی ، برادر رئیس دفتر والاحضرت از اشخاص بدنام و کلاهبردار می‌باشد و توانسته است بوسیله برادرش این اجازه را کسب نماید پیشنهاد می‌گردد به آقای ایزدی رئیس دفتر والاحضرت تذکر داده شود که برای کسب اینگونه امور حفظ حیثیت خاندان جلیل سلطنت را بر نفع شخصی برادرش ترجیح دهد. ادیب

به: 327 تاریخ‌ گزارش: 5/5/49

از: 20 ه‍ 5 شماره گزارش: 29100/20 ه‍ 5

موضوع: اکبر قهاری

اخیراً‌ اکبر قهاری موفق شده اجازه گاردن پارتی در پارک فرح را از دفتر والاحضرت اشرف کسب نماید نامبرده شخص کلاهبرداری است که چند سال قبل در تاج‌گذاری شاهنشاه آریامهر نیز اجازه گرفت یک گاردن پارتی بدهد و صدی 50% آن را به کانون افسران بازنشسته پرداخت نماید ولی پس از پایان گاردن پارتی با پولها به آمریکا فرار کرد. نامبرده جوانیست خوش‌سیما زرنگ و این اجازه را اخیراً توسط خانم خواجه‌نوری از والاحضرت اخذ نموده است مشارالیه پس از کسب مجوز شروع به گرفتن پیش قسط از متقاضیان غرفه‌ها در گاردن پارتی نموده و 1300000 ریال از پولهای جمع‌آوری شده را دو روز قبل یک اتومبیل امپریال مشکی خرید نامبرده این دفعه قرار گذارده مقداری از منافع گاردن پارتی را به لژیون خدمتگذاران بشر بدهد و بدین منظور توسط یکی از دوستانش شب چهارشنبه 31/4/49 از محمدعلی آموزگار وکیل مجلس محمد پرویزی یکی از بستگان رسول پرویزی که از شیراز به تهران آمده ـ صفرعلی شمشکی و چند نفر دیگر را در کاباره شکوفه‌نو دعوت نموده است.

نظریه شنبه: نامبرده شخص زرنگ و شارلاتان است و معلوم نیست چگونه این اجازه را بدست آورده است.

نظریه یکشنبه: جلسه میهمانی صحت دارد. ادیب

نظریه چهارشنبه: چون لژیون خدمتگذاران بشر اعتبار جهانی دارد بررسی سوابق شخص مورد بحث ضروری است در صورت صحت خبر صدور این‌گونه اجازه‌ها از طرف خاندان جلیل سلطنت به اینگونه افراد باعث نزول حیثیت و پرستیژ خواهد بود.

منبع: نامه