۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳

انتقاد نماینده ولی‌فقیه از بی‌توجهی به حجاب ‌

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم احیای حساسیت‌ها و مطالبات در امر حفظ عفاف و حجاب در جامعه، گفت: بی توجهی به مساله عفاف و حجاب به بهانه بی تاثیر بودن کارهای فرهنگی و امربه معروف، در شأن جامعه اسلامی نیست.
کد خبر : ۱۴۴۰۸۱

صراط: ججت الاسلام محمدعلی نکونام دیشب در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان موضوع حجاب و عفاف در جامعه را یک مساله چالش برانگیز و پر دغدغه دانست.

وی اظهار کرد: مساله حفظ عفاف و حجاب به عنوان یک ارزش دینی در جامعه کنونی ما از دغدغه‌ها و حساسیت‌های بسیار بالایی برخوردار است، اما متاسفانه با معضلات و چالش‌های بسیار زیادی مواجه شده است.

به گفته وی، متاسفانه اکنون عفاف و حجاب به عنوان یک معضل و چالش در جامعه ما تلقی می‌شود و اصلاح این وضعیت تنها با مطرح شدن خواسته‌های جمع حاضر محقق نخواهد شد.

حجت الاسلام نکونام با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت حجاب در استان نسبت به دیگر استان‌ها، افزود: هرچند در استان با معضلات فراوانی در مسئله عفاف و حجاب مواجه هستیم، اما این وضعیت نسبت به استان‌های دیگر که بی‌حجابی یک امر عادی و طبیعی جلوه داده شده، قابل قبول‌تر است.

وی حساسیت نسبت به مساله عفاف و حجاب در جامعه را رسالتی همگانی دانست و خاطرنشان کرد: بی توجهی به مسئله عفاف و حجاب به بهانه بی تاثیر بودن کارهای فرهنگی و امربه معروف، در شأن جامعه اسلامی نیست، بنابراین باید با ایجاد حساسیت و مسئولیت در جامعه با این معضل به طور جدی مقابله کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بی‌تفاوتی مسئولان و آحاد مردم جامعه نسبت به عفاف و حجاب را خطری بزرگ دانست و تصریح کرد: از روزی که بی حجابی در جامعه به یک امر عادی تبدیل شود و جامعه نیز نسبت به آن بی تفاوت باشد باید ترسید، بر همین اساس باید مطالبات و حساسیت‌ها تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه یابد.

وی با بیان اینکه ناهنجاری‌ها نباید در جامعه عادی جلوه داده شود، تصریح کرد: همه مسئولان، رسان‌ها و متولیان فرهنگی موظف هستند حساسیت‌ها و مطالبات در امر حفظ عفاف و حجاب را در جامعه زنده نگه داشته و اجازه عادی شدن ناهنجاری‌ها در جامعه را ندهند.

عمل به وظایف، راهکار اصلی مقابله با تهاجمات نرم دشمنان

حجت الاسلام نکونام با اشاره به حساسیت شرایط کنونی نظام، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هجمه‌ها و فشارهای فرهنگی و تهاجمات نرم دشمنان بر علیه ملت ما بسیار جدی و گسترده است که عمل به وظایف، راهکار اصلی مقابله با این تهدیدها بشمار می‌رود.

وی تمایلات انسان به سمت ناهنجاری و شهوات دنیایی را از علل مهم کم رنگ شدن عفاف و حجاب در جامعه برشمرد و گفت: تمایل به سمت ناهنجاری، شهوت پرستی، آزادی و بی بندباری زمینه ساز بروز بی حجابی و ناهنجاری در جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام نکونام با تاکید بر ضرورت نظارت جدی و برخورد قاطع با مسئله بی حجابی در ادارات، تصریح کرد: ادارات ما از یک چارچوبه خاص و متشکل از قوانین و مقرارت مشخصی برخوردار هستند که موضوع حفظ عفاف و حجاب در محیط کاری نیز از قوانین لازم‌الاجرا در ادارات است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی عدم اجرای قوانین و ارزش های اسلامی همچون توجه به حجاب در ادارات را نشان از غفلت مدیران دانست و گفت: مدیران دستگاه‌های اداری موظف هستند به پشتوانه قانون و مقررات ارزش‌های اسلامی را با قاطعیت در ادارات اجرا کنند و به طور قطع قانون نیز حامی آنها خواهد بود.

حجت الاسلام نکونام تسامح، تساهل و کم کاری ادارات در مسئله حجاب را بی‌توجهی و غفلت محض دانست و بر جدیت و اهتمام ویژه مدیران بر اجرای قوانین در ادارات تاکید کرد.

وی سیاست‌گذاری، فرهنگ سازی، حاکم سازی فرهنگ ناب اسلامی و ارزش‌های دینی در جامعه و نظارت بر امور فرهنگی را از مهم‌تری وظایف شورای فرهنگ عمومی برشمرد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ورود یک دستگاه نانوایی سیار اهدایی مردم استان به عتبات عالیات، خاطرنشان کرد: این دستگاه با ارزشی بالغ بر 260 میلیون تومان خریداری شده که 60 میلیون آن جمع آوری و 200 میلیون هنوز تامین نشده است که امید می‌رود با تبلیغات و اطلاع رسانی به مردم استان مابقی هزینه‌های این دستگاه جمع ‌آوری شود.

حجت الاسلام نکونام همچنین به برگزاری «جشنواره ملی ملکوت» در استان اشاره و خاطرنشان‌کرد: برگزاری این مسابقه با محوریت کتاب‌های آیت الله جوادی آملی کار ارزشمند و ماندگاری است که در مبنایی کردن معارف و اندیشه‌های اسلام نقش بسزایی خواهد داشت.


منبع: ایسنا