۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت:

درس فراموش نشدنی به دشمنان ایران

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت گفت: عملیات مروارید درس فراموش نشدنی به دشمنان ایران بوده است که تا همیشه تاریخ هرگز فکر حمله به مرزهای آبی ایران را نکنند.
کد خبر : ۱۴۴۵۳۲
صراط: دریادار دوم تورج حسنی‌مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران در آستانه هفتم آذر روز نیروی دریایی با تبریک این روز عملیات مروارید و جنگ نفتکش‌ها رویارویی مستقیم ایران و آمریکا در خلیج فارس را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه به عملیات مروارید توسط نیروی دریایی ارتش در سال 59 اشاره کرد و گفت: در این عملیات دوسوم نیروی عملیات دریایی رژیم بعثی عراق منهدم شد.

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت با بیان اینکه در عملیات مروارید 12 فروند یگان شناور عراق غرق شدند، اذعان داشت: 11 فروند هواپیمای دشمن نیز در این عملیات سرنگون شدند.

وی اسکورت 10 هزار فروند کشتی تجاری و نفتکش در دوران دفاع مقدس توسط نیروی دریایی ارتش را از جمله فعالیت‌های این نیرو معرفی کرد و افزود: اختلال در صادرات و واردات و قطع خطوط مواصلاتی دشمن در زمان جنگ از دیگر ماموریت‌های نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس بود.

حسنی‌مقدم تصریح در عملیات جسورانه مروارید ناوچه پیکان نیروی دریایی ایران با حمله به عمق آب‌های عراق و تصرف و انهدام دو سکوی مهم البکر و الامیه و به غنیمت گرفتن تمام تجهیزات موجود در آن اسکله‌ها و سرنگون کردن 13 هواپیمای جنگی و چهار فروند ناوچه و تعدادی از شناورهای جنگی عراق درسی فراموش نشدنی به دشمنان ایران داد.

وی اضافه کرد: دشمن تا همیشه تاریخ هرگز حتی فکر حمله به مرزهای آبی را نمی‌کند هر چند در راه بازگشت ناوچه مذکور مورد اصابت موشک‌های دوربرد عراق قرار گرفت و تعدادی از رزمندگان اسلام به شهادت رسیدند.

حسنی‌مقدم اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش به آب‌های بین‌المللی را از تیر ماه سال 87 اعلام کرد و گفت: حراست از منافع ملی در آب‌های بین‌المللی از اهداف حضور نیروی دریایی ارتش است.

وی با اشاره به اینکه ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن به کشتی‌های دیگر کشورها در مقابله با دزدان دریایی کمک می‌کنند خاطرنشان کرد: شناورهای آمریکا در 29 فروردین سال 67 به سکوهای نفتی سلمان و نصر ایران در خلیج فارس حمله کردند و شناورهای جوشن، سهند و سبلان از نیروی دریایی ارتش با این نیروها مقابله کردند.

به گفته این مسئول، ناوچه موشک‌انداز سهند در این درگیری مورد اصابت دو موشک قرار گرفت و یک فروند از بالگردهای ارتش آمریکا سرنگون شد.

وی با اشاره به اینکه نیروی دریایی در صحنه‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب برای حفظ ارزش‌های نظام حضوری مقتدرانه داشته است، متذکر شد: حفظ منابع، منافع و خطوط مواصلاتی جمهوری اسلامی ایران یکی از ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش است.


منبع: فارس