۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲

واکنش تاجگردون به اظهارات رسایی

غلامحسین تاج‌گردون با اشاره به واکنش برخی از نمایندگان مجلس نسبت به توافقات صورت گرفته در ژنو گفت: روز یکشنبه در کف مجلس صداهایی شنیده شد که به نظر می‌آید دور از انصاف بود.
کد خبر : ۱۴۵۳۶۱
صراط: این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نطق میان دستور امروز خود، توصیف کردن قطعنامه با کلماتی مانند جام زهر و قطعنامه ننگین را دور از انصاف دانست.

وی با بیان اینکه توافقات صورت گرفته آغاز کار دولت یازدهم است، گفت: دولت یازدهم با انبوه مشکلات،‌ منابع به تاراج رفته و میلیاردها دلار بازدهی منفی روبه‌روست.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ملت ایران سال‌هاست که در حق مسلم خود در استفاده از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای تاکید دارد گفت: ما توانستیم در مذاکرات اخیر جهان را به سوی آنچه که می‌خواهیم سوق دهیم و کشورهای دیگر را وادار به امضا شعار حق مسلم استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای کنیم، حق ستاندنی و ستودنی است این کار با نفس امام راحل آغاز شده و در سایه رهبری در نتیجه عرق شهدا و خون شهدای هسته‌ای ما به بار نشست و لبخند را به لب ملت آورد.

تاج‌گردون ادامه داد: این پیروزی با تدبیر مدیر برگزیده، حاصل تدبیر در مدیریت ثابت کرد که ملت ایران به دنبال ایرانی مقتدر است، اجلاس ژنو نشان داد که ادب و تدبیر و مدیریت مبتنی بر اخلاق اسلامی می‌تواند بر غرب فرصت‌طلب که سال‌ها از فرصت‌هایی که توسط ما خلق می‌شد استفاده می‌کرد حاکم شود، نباید فراموش کنیم که ما در سال‌های گذشته فرصت‌های زیادی برای غرب فرصت‌طلب فراهم کرده‌ایم اما امروز با کلید تدبیر، صد روزه ره صد ساله را طی کرده‌ایم.

این نماینده مردم کهکیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: کاری که آقای ظریف و دولت آقای روحانی کرد نشان داد که تدبیر و تعقل بر مشکلات فائق می‌آید.

وی همچنین خطاب به رییس‌جمهور گفت: پیروزی شیرین در مذاکرات هسته‌ای جز با دعای خیر مردم نبود که در شب یکشنبه دست به دعا برداشتند و صبح یکشنبه اشک شوق ریختند و لبخند نشاط را به جامعه هدیه دادند.

تاج‌گردون تاکید کرد: این تازه آغاز کار است انبوه مشکلات،‌منابع به تاراج رفته و میلیاردها دلار بازدهی منفی پیش رو است، کاهش بیکاری، با سرمایه‌گذاری محقق می‌شود اما خزانه آن چنان نیست که چاره نزدیک به 5 میلیون بیکار جوان تحصیلکرده باشد.

تاج‌گردون همچنین با اشاره به اظهارات برخی نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه گفت: روز یکشنبه متاسفانه در کف مجلس صداهایی شنیده می‌شد که به نظر می‌آید دور از انصاف است، وقتی که رهبری تیم مذاکره کننده را سربازان خود و فرزندان انقلاب می‌داند و می‌گوید که آن‌ها در حال جنگند و هنرشان را از تدبیر ملت گرفته‌اند چگونه می‌توان پشت این سربازان را خالی کرد، بیان کلماتی مانند "جام زهر" و "قطعنامه ننگین" دور از انصاف بود.

نماینده کهکیلویه و بویراحمد ادامه داد: مگر ما نمی‌گوییم کشوری که ولی فقیه دارد به انحراف نمی‌رود؟ فکر می‌کنید آن‌ها که پای میز مذاکره هستند کمتر از ما ایران را دوست دارند؟ ای کاش به جای بی‌انصافی در جاده همراهی راه برویم، ما از کسانی که با حمایت بی‌چون و چرای قبلی خود زمینه تاراج منابع را فراهم کردند نمی‌خواهیم که توبه کنند اما حداقل اجازه دهند که کار را اصلاح کنیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه دولت باید به زودی لایحه بودجه سال آینده را به مجلس تقدیم کند، گفت: حالا زمان پرداختن به اقتصاد است ما منتظر شکوفایی در بودجه هستیم.

نماینده مردم کهکیلویه و بویراحمد با انتقاد از کمبود سرمایه‌گذاری در حوزه انتخابیه‌اش، گفت: چرا سرمایه‌گذاری 5 ساله در حوزه انتخابیه من به اندازه سرمایه‌گذاری برای یک پل یا بزرگراه در شهر تهران نیست، آن هم در شرایطی که 20 درصد از منابع نفتی ایران در استان کهکیلویه و بویراحمد است و دود آن به حلق مردم منطقه می‌رود، نوش جان ملت ایران، اما دولتمردان مردم را به قرانی شاد کنند.

وی در پایان از وزیر نفت خواست تا پروژه‌های نیمه‌تمام نفتی و تکمیل طرح‌های گازرسانی در دستور کار قرار گیرد و خطاب به وزارت نیرو خواهان تسریع در بهره‌برداری از پروژه‌های سد و آبرسانی در منطقه شد.


به گزارش صراط، حمید رسایی در جلسه امروز مجلس در تذکری گفت که آزاد سازی 8 میلیارد دلار اموال بلوکه شده ایران دروغ و جام زهری است که شربت شیرین نشان داده می‌شود.

منبع: ایسنا