۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۴

اولویت سیاست خارجه ایران از زبان افخم

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی تحکیم و توسعه همه جانبه روابط با کشورهای اسلامی و عربی است.
کد خبر : ۱۴۵۷۶۴
صراط: مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره روند روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اسلامی و عربی به خصوص در منطقه خلیج فارس گفت: اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی تحکیم و توسعه همه جانبه روابط با کشورهای اسلامی و عربی به خصوص کشورهای منطقه مهم و حساس خلیج فارس است و رییس‌جمهور نیز رویکرد دولت را ایجاد ثبات و امنیت بر پایه همکاری و تعامل بیش‌تر با کشورهای همسایه و منطقه استوار کرده‌اند و این رویکرد به‌طور جدی در دستور کار دستگاه دیپلماسی قرار دارد.

او هم‌چنین اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران برخی تلاش‌ها برای ایجاد تفرقه و دامن زدن به فضای بدبینی و تردید افکنی بین کشورهای بزرگ اسلامی را با هوشیاری و دقت دنبال می‌کند و انتظار می‌رود کشورهای موثر و بزرگ اسلامی نیز بر اساس منافع و مصالح مشترک مانع از تحقق اهداف بدخواهان شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: منافع و مصالح ما و جهان اسلام و همسایگان به یکدیگر گره خورده و از این رو عاقلانه‌ترین و منطقی‌ترین راه فائق آمدن بر مسائل و مشکلات و حل بحران‌های جاری و تقویت هم‌گرایی منطقه‌یی، همکاری و تعامل سازنده است.

افخم اضافه کرد: وزیر امور خارجه امارات متحده عربی روز پنج‌شنبه به تهران سفر می‌کند و با مقامات کشورمان دیدار و ابعاد مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌یی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. روز یک‌شنبه هفته آینده نیز دومین کمیسیون عالی دو کشور ایران و کویت به ریاست وزیران خارجه دو کشور پس از یک دوره وقفه در کویت برگزار می‌شود که در آن کلیه ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و کنسولی روابط و راه‌های گسترش همکاری‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا