۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۹

زمان صدور کارت ملی هوشمند

رییس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه بیش از 100 دستگاه اجرایی کشور به پایگاه اطلاعات جمعیت این سازمان متصل هستند گفت: در حال حاضر 25 هزار نقطه در سراسر کشور مراجعان خود را از این پایگاه احراز هویت می‌کنند.
کد خبر : ۱۴۵۸۱۴
دکترمحمد ناظمی اردکانی در مراسم صبحگاه مشترک بسیجیان سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه وجه تمایز انسان با سایر همنوعان خود نوع تفکرش است گفت: هر اندازه این تفکر، الهی‌تر باشد انسان برازندگی خاص خود را پیدا می‌کند، ارزش انسان بسته به تفکر اوست و بسیج خود یک تفکر است، تفکری که در همه عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران جریان پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: این تفکر در دوره‌های مختلف فرازهای خود را جلوه بخشیده و اگر انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران توانست در مقابل استکبار جهانی با دست خالی مقاومت کند به خاطر همین تفکر بسیجی بوده است.

وی افزود: بعد از دوران دفاع مقدس همه زیرساخت‌های اساسی کشور به نوعی آسیب دیده بود و باز هم همین روحیه و تفکر بسیجی بود که توانست این زیرساختها را نوسازی کند.

رییس سازمان ثبت احوال کشور همچنین به دستاوردهای انرژی هسته‌ای در کشور و دیپلماسی نماینده کشورمان در مقابل نماینده شش کشور دیگر که ادعای قدرت جهانی را دارند اشاره کرد و این اقتدار را مرهون همین روحیه و تفکر بیسجی دانست.

ناظمی اردکانی افزود: این تفکر و روحیه بسیجی در سازمان ثبت احوال کشور نیز جاری است و این تفکر نه تنها در ستاد بلکه در تمام اقصی نقاط کشور مشاهده می‌شود.

وی صدور شناسنامه‌های مکانیزه مبتنی بر پایگاه اطلاعات جمعیت کشور، آرشیو اسناد هویتی تمام ایرانیان و پروژه کارت هوشمند ملی به عنوان بزرگترین طرح‌IT کشور را ناشی از همین روحیه و تفکر بسیجی کارکنان این سازمان عنوان کرد.

رییس سازمان ثبت احوال گفت: کارت هوشمند ملی از 22 بهمن ماه به بعد در تمامی ادارات ثبت احوال کشور صادر می‌شود و این کارت جایگزین کارت ملی فعلی خواهد شد.

ناظمی اردکانی تاکید کرد: تفکر بسیجی یک تفکر خالصانه، صادقانه و توام با ایمان است که می‌توان با آن به تعالی و اهداف مورد نظر رسید.
منبع: ایسنا