۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸

رییس ثبت‌احوال برای کارت هوشمند قول نداد

رئیس جدید سازمان ثبت احوال کشور گفت: اولویت نخست بنده در این سازمان ارائه کارت هوشمند ملی در سال جاری است ولی قول صد در صد برای توزیع ۲۰ میلیون کارت هوشمند در سال جاری را نمی‌دهم.
کد خبر : ۲۳۹۳۶۵
صراط: رئیس جدید سازمان ثبت احوال کشور گفت: اولویت نخست بنده در این سازمان ارائه کارت هوشمند ملی در سال جاری است ولی قول صد در صد برای توزیع ۲۰ میلیون کارت هوشمند در سال جاری را نمی‌دهم.

سیدعلی آوایی در مراسم معارفه خود و تودیع محمد ناظمی اردکانی، اظهار داشت: سرمایه انسانی مهم‌ترین سرمایه حکومتی و سازمانی است و خورد کردن شخصیت انسان‌ها نباید در سازمان مطرح شود.
 
وی ادامه داد: با تمام پیشرفت‌هایی که در حوزه سازمان ثبت احوال کشور پیشرفته گرفته است ولی باز عنوان می‌کنم نسبت به کشورهای پیشرفته عقب هستیم و باید به آنها برسیم چرا که آنقدر پیشرفت‌ها سریع است که یک روز غفلت کنیم موجب می‌شود سال‌ها عقب بیفتیم.
 
آوایی در مورد کارت هوشمند ملی نیز، اظهار داشت: از مسائل مهم سازمان ثبت احوال کشور ارائه کارت هوشمند ملی است و بنده نیز هیچ قولی نمی‌دهم که تا چه تعداد در سال جاری کارت هوشمند ملی ارائه می‌شود ولی تمام تلاش خود را می‌کنم تا از تمام ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده شود.
 
رئیس جدید سازمان ثبت احوال کشور درباره اقدامات درون‌سازمانی، اظهار داشت: بنده هیچ‌جا با یک تیم خاصی مسئولیت دریافت نکرده‌ام و از نیروهای همان سازمان در پست‌های مهم استفاده می‌کنم.
 
وی تأکید کرد: کمیته‌ای تشکیل می‌شود و در این کمیته مروری بر شیوه‌ها و روش‌های مختلف داریم تا مشخص شود برون‌سپاری چقدر تأثیرگذار بوده است.
 
در ادامه آوایی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اولویت بنده در سازمان ثبت‌ احوال کشور تسریع در ارائه کارت هوشمند ملی به آحاد جامعه است و در این خصوص تلاش می‌کنم وعده‌های ارائه 20 میلیون کارت هوشمند در سال جاری محقق شود.
 
رئیس جدید سازمان ثبت احوال کشور درباره ارتباط حقوقی و مأموریت‌های سازمان ثبت احوال، گفت: بخش قابل توجهی از مسائل سازمان ثبت احوال به موارد حقوقی مربوط می‌شود.
 
وی ادامه داد: احیاناً از شناسنامه‌ها خلاف قانون استفاده می‌شود و این مورد جزو مسائل مهمی است که باید به آن پرداخته شود.
 
آوایی گفت: به صفر رسیدن جعل شناسنامه بعید است چرا که جاعلان بیکار نیستند و می‌توانیم با برنامه‌ریزی مناسب به استانداردهای لازم برسیم.
منبع: فارس