۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۲:۰۰

جذاب ترین شهرهای دنیا برای جوانان

از میان شهرهای مختلف جهان، شهرهایی که توانسته‌اند بیشترین جمعیت جوان در بازه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال را به خود جذب کنند، به عنوان جوانترین شهرهای جهان معرفی شدند.
کد خبر : ۱۴۵۹۹۵
صراط: به گزارش تراز جامعه شناسان یاهو بر اساس شاخصی به‌نام جوانی شهرها، رتبه‌بندی را میان شهرهایی که بیشترین جذابیت را برای جوانان در بازه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال دارند، انجام داده اند. در این رتبه‌بندی، بیست‌وپنج شهر برتر از پنج گروه جغرافیایی جهان با استفاده از ۸۰ شاخص مختلف نظیر تجارت، شیوه زندگی، سرگرمی و غیره که در ۱۶ گروه تقسیم‌بندی شده‌اند، مورد مقایسه قرار گرفته‌اند:

۱.تورنتو
تورنتو توانست رتبه نخست را بعد از بررسی تمام شاخص‌ها به‌دست آورد.
این شهر در بررسی‌های انجام شده در نه گروه از ۱۶ گروه شاخص‌ها جزو ۵ رتبه برتر قرار دارد.
اما تورنتو در برخی از شاخص‌ها عملکرد متوسطی داشته، این شهر در شاخص مشارکت مدنی رتبه ۲۳ام و در ایمنی و سلامت روانی رتبه ۱۸ام را از بین ۲۵ شهر برتر مورد بررسی کسب کرده‌است.

۲.برلین
این شهر توانست در شاخص‌های حمل‌ونقل داخلی، موسیقی و فیلم رتبه نخست را کسب کند.
اما برلین در رتبه ۲۴ ام از نظر مشارکت مدنی قرار دارد.

۳.نیویورک
نیویورک رتبه نخست مشارکت مدنی را در مناطق آمریکا شمالی و اروپا کسب کرده‌است.در امور آموزشی و تحصیلات نیز توانست درمیان همین مناطق، رتبه دوم را کسب کند.
نیویورک رتبه دوم بیکاری جوانان را به نام خود کرد‌ه‌است.

۴.دالاس
این شهر در شاخص‌های فضاهای عمومی و ورزشی و سرگرمی رتبه نخست و در کارآفرینی رتبه دوم را کسب کرد. اما دالاس در شاخص حفظ محیط زیست رتبه قبل از آخر را قبل از شانگ‌های به‌دست آورد‌ه‌است.

۵.پاریس
پاریس رتبه اول دسترسی به دیجیتال و هنر و مد را به‌دست آورد. اما این شهر در رتبه کارآفرینی ۱۹ از ۲۵ قرار دارد.

۶.شیکاگو
این شهر توانست در پنج گروه از ۱۶ گروه شاخص‌های مورد بررسی جزو پنج شهر برتر قرار گیرد، همچنین درچهار گروه دیگر نیز جزو سه شهر برتر قرار گرفت. اما رتبه ۲۱ام پایداری محیط زیست را نیز به‌نام خود کرده‌است.

۷.لندن
لندن در شاخص تنوع رتبه دوم را کسب کرده و به همین دلیل به عنوان هفتمین شهر جذاب برای جوانان مطرح می‌باشد، اما در اشتغال جوانان رتبه ۲۱ام را که آخرین رتبه در منطقه آمریکای شمالی و مناطق اروپا می‌باشد، به‌دست‌آورد.

۸.لس‌آنجلس
این شهر نخستین رتبه کارآفرینی را به‌دست آورد اما در ایمنی و سلامت روانی رتبه ۲۲ که آخرین رتبه در مناطق آمریکای شمالی و اروپا می‌باشد را به‌نام خود کرده‌است.

۹.توکیو
توکیو در وضعیت اقتصادی رتبه نخست را دارد اما در مشارکت مدنی رتبه آخر را کسب کرده‌است.

۱۰.سئول
سئول بهترین محیط ‌زیست را در بین شهرهای مورد بررسی فراهم کرده‌است و این یکی از جاذبه های این شهر برای جوانان می‌باشد. اما ایمنی و سلامت روانی در این شهر در حد بسیار پایین و در رتبه آخر قرار دارد.