۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۸

دمشق‌مخالف‌حضورگروه‌های‌مسلح‌در ژنو2

معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که در ژنو۲ با تروریست‌هایی که دست به کشتار مردم سوریه زده‌‌اند بر سر یک میز نخواهند نشست.
کد خبر : ۱۴۶۲۷۱

صراط: «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری «المیادین»، تأکید کرد که دمشق با گروه‌های تروریستی که دست به کشتار مردم سوریه می‌زنند بر روی یک میز نخواهد نشست.

فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که دمشق مخالف حضور گروه‌های مسلح در ژنو2 است وی افزود: ما از همان روز اول گفتیم که اسرائیل پشت پرده بحران سوریه است و اتاق عملیاتی با حضور اسرائیل و آمریکا و عربستان در اردن ایجاد شده است.

مقداد گفت: نمی‌توانیم بگوئیم که اسرائیل دست روی دست گذاشته بلکه تل‌آویو از تروریست‌ها حمایت می‌کند. اسرائیل و آمریکا و فرانسه نمی‌خواهند نقش ملی سوریه ادامه پیدا کند اما اگر در مقایسه با برخی کشورهای عربی به سوریه نگاه کنید این کشور در زمینه حقوق بشر در مقام اول قرار دارد.

وی افزود که دموکراسی تعیین کننده فردی است که در آینده سوریه قدرت را به دست خواهد گرفت و بشار اسد و حامیانش می‌خواهند مشروعیت قانون اساسی در کشور اجرا شود.

مقداد همچنین ضمن تأکید بر  برپا بودن تعداد زیادی از سفارت‌خانه‌های سوریه در کشورهای اروپایی گفت که کرد که برخی از این کشورها خواستار همکاری با دمشق در زمینه مبارزه با تروریسم بوده‌اند.

وی افزود: ما از توافق ایران و 1+5 حمایت می‌کنیم و از هوشمندی و روش دیپلماسی ایرانی در برخورد با پرونده هسته‌‌ای استقبال می‌کنیم و امیدواریم که این توافق به تحرک برای نابودی سلاح‌های اتمی اسرائیل منجر شود.

معاون وزیر خارجه سوریه درباره موضع ترکیه نیز گفت: رهبران ترکیه با باز گذاشتن دست القاعده برای ورود به این کشور و فعالیت‌ در خاکش هم دولت خودشان و هم مردم این کشور را گرفتار کرده است.

مقداد از آمادگی سوریه برای ارسال تسلیحات شیمیایی‌اش به خارج از کشور خبر داد و گفت: مشکل ما این است که امکانات لجستیکی این اقدام را در اختیار نداریم.

وی همچنین گفت که هئیت دولت سوریه برای حضور در ژنو2 آماده است اما مهم ترین مسئله این است که در حال حاضر تاریخ برگزاری این نشست به بازی گرفته نشود و معارضان تصمیم خود را برای مشارکت در این نشست بگیرند.

منبع: فارس