۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲
امنیت کشور ایران در دنیا بی‌نظیر است

نظر یک مرجع تقلید درباره امنیت کشور

یکی از مراجع تقلید در قم گفت: در کل دنیا هیچ مملکتی مانند ایران امنیت ندارد و حتی کسانی که انقلاب را درک کردند جان دادند و اکنون نیز میلیون‌ها انسان عاشق شهادت وجود دارد.
کد خبر : ۱۵۰۳۸۶
صراط:آیت‌الله حسین نوری ‌همدانی ظهر امروز در دیدار با نخبگان دانشگاهی اظهار کرد: زمان و مکان در وظیفه انسان تاثیرگذار است و ایرانیان در هر نقطه دنیا وظیفه خاصی دارند ولی باید بدانیم اکنون در زمان خاصی هستیم.

وی با بیان اینکه دشمنان کینه‌توز در کل جهان علیه اسلام و مسلمانان توطئه‌چینی می‌کنند، گفت: باید در برابر نقشه‌های دشمنان هوشیار و بیدار باشیم و این امر برای ما وظیفه خاصی ایجاد می‌کند.

این مرجع تقلید ادامه داد: بر اساس روایات وظیفه هر عاقلی شناخت کامل از زمان است بنابراین نقشه‌های دشمنان در تاریخ و حرکت‌های آنها باید ارزیابی شود.

وی خاطرنشان کرد: هر فردی نباید تنها به فکر کار شخصی خود باشد بلکه باید در فکر کار و پدیده‌های اجتماعی باشد و این امر وظیفه‌ای برای انسان‌ها ایجاد می‌کند و پیامبران نیز الگویی هستند تا همیشه به فکر اجتماع باشیم و دین اسلام نیز دین اجتماعی است.

آیت‌الله نوری‌ همدانی عنوان داشت: در دوران گذشته دو دیدگاه کاپیتولالیستی، سرمایه‌داری غرب، لیبرالیستی و سکولاریسم وجود داشت و تلاش می‌کردند بر فرهنگ، اقتصاد و سیاست کشورهای اسلامی تسلط پیدا کنند و دیدگاه دیگر کمونیستی بود که دین و اسلام در آنها مطرح نبود و سعی می‌کردند در چند قرن اسلام را زیر نقاب‌ها پنهان کنند.

وی ادامه داد: در دوران گذشته مطرح می‌کردند اسلام تنها اقامه نماز و وضو گرفتن است تا فقیهی، سیاسی، قهرمان مجاهد، عارف و شجاع طلوع کرد و شرق و غرب را شکست داد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در ابتدا تصور می‌کردند که این موج کوچکی است در حالیکه روز به روز وسعت بیشتری پیدا می‌کرد به طوری که حرکت‌هایی که در مصر، اردن،‌ عربستان،‌ اروپا و آمریکا مشاهده می‌شود برخاسته از انقلاب است.

وی عنوان داشت:‌ طی قرن‌ها سلجوقیان،‌ صفویه،‌ افشاریه، قاجاریه و... بر مردم حکومت می‌کردند و مردم عقب‌مانده و دچار فقر فرهنگی و مالی بودند که در نهایت حرکت انقلاب واقع شد.

آیت‌الله نوری‌ همدانی یادآور شد: اگر انقلاب کار کوچکی بود، غروب می‌کرد ولی کاری است که جنبه الهی دارد که می‌تواند در همه دنیا تاثیرگذار باشد.اکنون آمریکا،‌ اروپا و صهیونیست‌ها کلافه شدند و در مقابل این جریان وحشت‌زده هستند و هر کاری انجام می‌دهند نمی‌توانند فروغ انقلاب را خاموش کنند؛ ‌انقلاب اسلامی روز به روز وسعت بیشتری پیدا می‌کند.

این مرجع تقلید عنوان داشت: از آمریکا و اروپا اطلاع داریم که روز به روز دید مردم نسبت به انقلاب بهتر می‌شود و مستضعفان روز به روز امیدوار‌تر، بیدارتر و هوشیارتر و مستکبران منفورتر و کلافه‌تر می‌شوند.

وی یادآور شد: از کسانی که در خارج ایران هستند و به فرهنگ انقلاب پی برده‌اند و به اسلام علاقه‌مند هستند انتظار است به انقلاب کمک کنند.

آیت‌الله نوری‌ همدانی ادامه داد: دشمنان پول نفت و گاز را خرج می‌کنند تا چند صباحی بمانند ولی ما به دید دینی و اعتقادی به انقلاب نگاه می‌کنیم و امام خمینی(ره) نیز همین نگاه را به انقلاب داشت و حتی این انقلاب زمینه‌ساز ظهور است و این چراغ خاموش نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روند توطئه‌چینی استکبار و بیداری و هوشیاری محرومان ادامه پیدا می‌کند تا جایی که محرومان قوی‌تر می‌شوند و قدرت پیدا می‌کنند و زمینه ظهور حضرت ولی عصر(عج) فراهم می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب دارای جنبه الهی،‌ اسلامی و دینی است، گفت: امام خمینی(ره) در گام نخست رژیم شاهنشاهی را قلع و قمع کرد و در گام دیگر 35 دولت و حکومت که با هم متحد شده بودند را شکست داد.

وی ادامه داد: این امور برای ما وظیفه ایجاد می‌کند و هر کسی در حد توان خود مکلف است از نظام کنونی و ولایی دفاع کند و پس از امام خمینی(ره)، فقیه فرزانه آیت‌الله خامنه‌ای در دریای پرتلاطم نظام را سکان‌داری کرد.

آیت‌الله نوری‌ همدانی با بیان اینکه وظیفه ما در دوران کنونی پشتیبانی و حمایت است، گفت: برخی اوقات دشمنان بر طبل مخالف ما می‌کوبند و با نظر منفی نگاه می‌کنند زیرا دین را درک نکردند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که فرهنگ انسانی و اسلامی دارند، پشتیبان انقلاب هستند و در کل دنیا هیچ مملکتی مانند ایران امنیت ندارد و کسانی که انقلاب را درک کردند، جان دادند و اکنون نیز میلیون‌ها انسان عاشق شهادت وجود دارد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: در هیچ جای دنیا ارتباط بین مردم و حکومت مانند ایران مطلوب نیست و حتی مردم حاضر هستند جان خود را فدا کنند و اگر این جریان وجود نداشت دشمنان گزینه‌های خود را عملی می‌کردند زیرا در برابر گزینه نظامی آنها در میز مذاکره اسلام وجود دارد که در راه آن انسان‌ها حاضر به جانفشانی هستند.