۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۲:۳۰

اعتصاب کارکنان شرکت نفتي "توتال"

اعتراض و اعتصاب در پنج پالايشگاه فرانسه ، دو کارخانه فراورده هاي نفتي و 12 انبار نفت ، سوخت رساني در اين کشور را با مشکل روبرو کرد .
کد خبر : ۱۵۰۴۴۲
صراط:  به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ بحران اقتصادي و ناتواني مالي شرکت نفتي توتال فرانسه ، کارکنان پالايشگاههاي فيزين ، گان فرويل ، شات نف ، گراند پويي و وانژ را مجبور به کاهش و حتي قطع توليد و اعتصاب کرد .

اين اعتصاب از امروز اغاز شده و قرار است تا پايان همين هفته ادامه داشته باشد . کارکنان اين شرکتي نفتي گفته اند تا زماني که مسئولان توتال،  حقوق کارکنان را مطابق پيشنهاد داده شده افزايش ندهد از اعتصاب و اعتراض دست نخواهند کشيد.  فرانسه با داشتن 59 نيروگاه هسته اي براي توليد برق ، روزانه به يک ميليون و 700 هزار بشکه نفت نياز دارد  . حدود يک ميليون بشکه از اين ميزان نفت را شرکت توتال فرانسه وارد و فراوري مي کند . 

در سال هاي اخير بحران اقتصادي و ناتواني پالايشگاهها براي رقابت ،حتي برخي از پالايشگاههاي فرانسه مانند پتروپلوس را به تعطيلي کامل کشانده است . توتال تامين کننده بخش عمده نياز بنزين و گازوئيل پمپ بنزين هاي فرانسه محسوب مي شود . نخستين روز اعتصاب ، تعدادي از پمپ بنزين ها در شهرهاي مختلف فرانسه را با مشکل سوخت رساني مواجه کرده است.

کارشناسان مي گويند اگر اعتصاب به پايان نرسد  ، فرانسه در روزهاي اينده با بحران سوخت مواجه خواهد شد.