۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲

بيانيه احسان حدادي در خصوص گزارش 20:30

احسان حدادي نايب قهرمان المپيک لندن با انتشار بيانيه‌اي نسبت به گزارش بخش خبري 20:30 واکنش نشان داد.
کد خبر : ۱۵۱۸۴۳
صراط: بخش خبري 20:30 صدا و سيما چند روز پيش در خصوص مصاحبه احسان حدادي با شبکه بي بي سي فارسي، گزارشي را پخش کرد که حدادي امروز با انتشار بيانيه‌اي نسبت به اين گزارش واکنش نشان داد.

بيانيه حدادي به شرح زير است:

بسمه تعالي

با سلام خدمت هموطنان گرانقدر و کليه ايرانيان در سراسر جهان و با عرض تسليت ايام سوگواري و اربعين سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله حسين. پس از پخش مصاحبه اينجانب با BBC فارسي که البته بنده اولين ورزشکار ايراني نبوده که با آن شبکه مصاحبه داشته ( خبرهاي خانه را به کوچه برده باشم به نقل 20:30) تا قبل از بنده نيز شاهد پخش مصاحبه ديگر قهرمانان اين سرزمين با شبکه هاي ماهواره اي بوده‌ايم، عکس العمل ها و هجمه هاي عظيم به اينجانب وارد گشته چه از طريق تماس هاي تلفني sms و چه از طريق شبکه هاي اجتماعي و حتي ايميل شخصي ام لذا لازم دانسته جهت تنوير افکار عمومي نکاتي را به استحضار مردم شريف ايران اسلامي که خود را فرزند کوچک اين سرزمين مي دانم برسانم:

1- به اطلاع مردم شريف ايران مي رسانم مصاحبه انجام شده به خواسته شخصي اينجانب صورت نپذيرفته و زماني که بنده در مسابقات دايموند ليگ (ليگ الماس) حضور داشته از شبکه فوق الذکر جهت مصاحبه به اينجانب مراجعه و درخواست مصاحبه اي را به عنوان ورزشکار داشته که بنده هم به عنوان يک ايراني و با توجه به مصاحبه ديگر ورزشکاران کشور با شبکه هاي ماهواره اي دعوت آنان را پذيرفتم به هر حال بنده يک ايراني ام و ايرانيان مردماني هستند که در تمامي اقصي نقاط دنيا حضور داشته و دلشان براي ايران و ايراني مي تپد. بنده هيچ نگاه سياسي به اين مصاحبه نداشته و ندارم و صرفاً به عنوان يک ورزشکار مصاحبه را انجام داده ام و نکاتي را که در آن مصاحبه عنوان کرده ام در حال حاضر نيز به آن اعتقاد داشته و نقدها و گلايه هاي بنده گلايه يک ورزشکار حرفه اي بوده که مورد بي مهري مسئولين وقت ورزشي کشورم قرار گرفتم.

2- بنده يک ورزشکار حرفه اي هستم که ارتزاق و درآمد اينجانب از طريق ورزش صورت مي گيرد و شغل ديگري نداشته و ندارم. لازمه حرفه اي بودن در ورزش داشتن امکانات حرفه اي از جمله مربي حرفه اي بدنساز حرفه اي ماساژور حرفه اي برنامه هاي حرفه اي و ساير مولفه هاي علمي ورزشي است. در غير اينصورت هيچ ورزشکاري به قله هاي افتخار در جهان المپيک نخواهد رسيد و اين نگاه و اين برنامه ها در حيطه مسئوليت کميته ملي المپيک و به تبع آن فدراسيون مربوطه خواهد بود در حاليکه 16 ماه از المپيک گذشته و همچنان بنده بدون مربي و در اکثر اوقات با هزينه هاي شخصي مشغول انجام فعاليتهاي حرفه اي هستم افق و نگاه بنده به دو المپيک ديگر است. حدادي با کسب 1 مدال نقره المپيک اقناع نخواهد شد و تمام تلاشهاي خود را مصروف اين امر خواهد کرد تا اين مدال در المپيک ريودوژانيرو و توکيو به رنگ بهتري تغيير کند و براي نخستين بار در طول تاريخ پرچم پر افتخار کشور عزيزم در استاديوم اصلي محل برگزاري بازيهاي المپيک به اهتزاز در آيد و باعث شادي دل مردم کشورم ايران گردد،اگر چه معتقدم اين قهرماني در مقابل ايثارگري شهداي والا مقام کشورم ذره اي نا چيز است. آيا اين تغيير رنگ مدال و کسب افتخاري ديگر به آساني صورت خواهد پذيرفت؟؟! آيا امکانات لازم و حرفه اي و در مهمترين بخش و مولفه آن داشتن مربي حرفه اي و امکانات حرفه اي را مي طلبد.

3- در برنامه 20:30 مورخ 30/9/92 تصاويري از تقدير مسئولين وقت کشور از اينجانب پخش گرديد که در نوع خود بسيار قابل ارزش و جاي تشکر دارد اما جهت اطلاع هموطنان عزيز عارضم که صحبت هاي بنده صرفاً از ديد مالي نبوده و جوايز اهدايي رياست جمهور وقت نيز همان جوايز تعيين شده جهت قهرمانان المپيک بوده که نه تنها به اينجانب بلکه به ساير قهرمانان نيز اهدا گرديد در صورتي که مقرر گرديده بود به سبب ارزش مدال اينجانب جايزه نفر اول المپيک به بنده پرداخت شود که اين نيز محقق نگرديد!!!

در خصوص باشگاه پرسپوليس که اسپانسر اينجانب در دايموند ليگ بوده فقط بخشي از قرار داد محقق گشته و بخش ديگر آن تا کنون پرداخت نشده و بنده هم هيچ مصاحبه اي به جهت حفظ حرمت باشگاه پرسپوليس و هواداران ميليوني آن انجام ندادم در ضمن قبل از المپيک مسئولين وقت کشور مخصوصا معاون اول رييس جمهور وقت و تعداد ديگري از مسئولين کشوري و ورزشي وعده جوايز و مجوز خودرو و زمين را به اينجانب داده بودند که متاسفانه هيچ يک از آن وعده ها محقق نگشت اگر حدادي عاشق ايران و مردم ايران نبود دوباره در مسابقات کشورهاي اسلامي براي اهتزاز پرچم مقدس ايران به ميدان نمي آمد کمااينکه ورزشکاران مدال آور المپيکي رشته اي خاص به سبب عدم تحقق وعده هاي مسئولين و نداشتن مربي حرفه اي پاي در هيچ رقابت بين المللي ننهاده و همچنان نيز بر خواسته خود پا فشاري مي نمايند ضمن آن که چنانچه دريافتي هاي خود را در مقام قياس با ورزشکاران خارجي هم رده خود بگذارم 5/1 آن ها نخواهد بود در صورتيکه همان ورزشکاران تحت حمايت و هزينه کرد کشور خود پاي در مسابقات بين المللي گذاشته و براي کشور خود کسب مقام مي نمايند.

4 در پايان بار ديگر اعلام مي دارم اينجانب در سايه توجهات حضرت حق و توکل به ائمه اطهار و دعاي خير مردم ايران و عنايات و دعاي خير رهبر معظم انقلاب تاکنون توانسته ام مدال و افتخاري جهت کشور عزيزم به ارمغان آورم و همواره خود را سرباز کوچک نظام مقدس جمهوري اسلامي دانسته و چنانچه مصاحبه اي با شبکه هاي مختلف داشته ام فقط در قامت يک ورزشکار و فارغ از مسايل سياسي بوده و صرفاً درد و دل هاي يک ورزشکار که براي اولين بار در تاريخ ورزش کشور توانسته مدال و افتخار جهاني در رشته اي را به ارمغان آورد که کسب آن بسيار طاقت فرسا و سنگين بوده و انتظار اينجانب از دولت تدبير و اميد اين است که در سايه نگاه ويژه به مسايل اقتصادي و سياسي نگاه نويدبخش خود را به حوزه جوانان و ورزش غافل ننمايد تا شاهد افتخار آفريني ساير ورزشکاران اين سرزمين باشيم.

ضمناً ياد آور مي شوم مسايل بسياري از عدم تحقق وعده ها و عدم حمايت و سنگ اندازي برخي از مسئولين وقت ورزش در جهت نرسيدن اينجانب به مدال المپيک صورت پذيرفته که صرفاً جنبه مادي نداشته و اينجانب نيز ترجيح مي‌دهم آن مسائل را براي هميشه در دل خود نگه دارم.

يا حق

فرزند کوچک ايران زمين

احسان حدادي
منبع: ورزش سه